Bejelentkezés: email cím: jelszó:

ok

optimista országok

Thaiföld 100%Közép-Afrikai Köztársaság 100%Seychelle-szigetek 100%
Venezuela 100%Argentína 100%Szamoa 100%
Zimbabwe 100%Panama 93%Ruanda 87%
Amerikai Virgin-szigetek 77%Brunei 77%Ausztrália 74%
Jordánia 73%Nicaragua 67%Szingapúr 67%
Ciprus 63%Namíbia 63%Olaszország 63%
Finnország 62%Görögország 62%Írország 62%
Izrael 61%Azerbajdzsán 60%Maldív-szigetek 60%

nyitóoldal > hirek > Optimista sajtófigyelés > Pozitív gondolkodáshoz egy módszer

Pozitív gondolkodáshoz egy módszer

2014.12.02.

Ha csak a hibákat és a problémákat keressük és vesszük észre, az könnyen pesszimizmushoz vezet, ami ráadásul mindennapi életünkre is kihat. A sikeres adóellenőrök azok, akik jószerivel csak a hibákat látják meg, és az ügyvédek eredményességéhez is elengedhetetlen, hogy mindig a legrosszabb forgatókönyvre készüljenek fel. Van, aki így született, a többieket erre képzik ki. Egyesek hazatérve a munkából képesek listát készíteni feleségük mulasztásaiból, hibáiból.Van-e lehetőség arra, hogy kikerüljünk a negatív spirálból? Igen, szerencsére az agy éppen úgy programozható a jóra is, mint a rosszra. Három módszert ajánlunk erre.

Három áldás

Meg kell tanítanunk agyunkat, hogy az életben a jó dolgokat vegye észre. Próbáljuk meg a következőt: soroljunk fel minden este három olyan dolgot, ami aznap jól sikerült, amikor öröm ért, és azt is, hogy miért. Akár egy kis noteszben, akár a számítógépen mindezt rögzítsük írásban is.

Nem kell egetverő dolgoknak lenniük a jó érzést keltő eseményeknek, elég, ha kaptunk valakitől egy apró figyelmességet, vagy egy rokonnak egészséges kisbabája született. A módszer sikere számtalanszor beigazolódott már.

Összehasonlítás

Nem feltétlenül káros, ha másokhoz hasonlítjuk magunkat, nem mindegy azonban, hogy kikhez. Fontos, hogy mindig a nálunk elesettebbekre, szerencsétlenebbekre gondoljunk, ne azokra, akiknek jobban megy a soruk.

Mondjuk el életünk jó történetét

Ha életünkre mint kudarcra tekintünk, a végeredmény depresszió lehet. A pszichoterapeuták segítenek „átírni" élettörténetünket, ez a folyamat minden gyógyszernél hatékonyabb.

Az élet eseményeinek újraértékelése a pozitívumok kiemelésével a született optimistáknak automatikusan megy, a többieknek meg lehet tanulniuk.

Az eredmény: megnövekedett önbecsülés, optimista látásmód és boldogabb élet.

Forrás: informed.hu

Az eredeti cikk angol nyelven itt olvasható el: http://time.com/3476138/three-ways-train-your-brain-be-happy/

Ingyenes, anonim HunOpti önismereti tesztünkből te is megtudhatod mennyire látod optimistán a jelened. Kitölthető akár ide kattintva is: HunOpti

Szólj hozzá!

Rózsahegyi Márk, 2014.12.02. 11:00:02
Kedves Judit. Köszönöm javaslatát, melyben szívesen partner vagyok, ha nem magunknak tartjuk az előadást. Javaslat?
Böszörményi Judit, 2014.12.02. 9:29:59
Szuper! Működik! Javaslatom előadás/klub szervezése mindezek közkinccsé tételére

2018. január 1-től az Optimista Klub archiválódik. Mit szól ehhez?

Nekem mindegy.
Nem örülök, mert szeretem az oldalt.
Remélem nem lettetek pesszimisták?
Szívesen szervezném tovább.
korábbi szavazások