Bejelentkezés: email cím: jelszó:

ok

optimista országok

Thaiföld 100%Közép-Afrikai Köztársaság 100%Zimbabwe 100%
Venezuela 100%Argentína 100%Szamoa 100%
Seychelle-szigetek 100%Panama 93%Ruanda 87%
Amerikai Virgin-szigetek 77%Brunei 77%Ausztrália 74%
Jordánia 73%Szingapúr 67%Nicaragua 67%
Ciprus 63%Namíbia 63%Olaszország 63%
Görögország 62%Finnország 62%Írország 62%
Izrael 61%Azerbajdzsán 60%Maldív-szigetek 60%

nyitóoldal > hirek > Optimista sajtófigyelés > Öt teendő, amitől biztos boldogabb leszel

Öt teendő, amitől biztos boldogabb leszel

2017.10.13.

Vajon mi tesz minket boldoggá? Mi az, ami fontos, és mi az amiről csak azt hittük, hogy fontos a saját és mások boldogsága érdekében? Számos faktor befolyásolja boldogságunk, de az eredmények arra mutatnak rá, hogy a lényeg az, mit csinálunk és azt hogyan.

2008-ban a Mental Capital and Wellbeing Project keretein belül azt vizsgálták, hogy mik azok a legfontosabb faktorok, amik hosszú távon növelni tudják a mentális tőkét és szubjektív jóllétet. Vajon mi tesz minket boldoggá? Mi az, ami fontos, és mi az amiről csak azt hittük, hogy fontos a saját és mások boldogsága érdekében? Számos faktor befolyásolja boldogságunk, de az eredmények arra mutatnak rá, hogy a lényeg az, mit csinálunk és azt hogyan. Öt dolgot emeltek ki, amivel növelhetjük a személyes jóllétünket, ezáltal másokét is. Apró lépések, mégis nagy változáshoz vezethetnek. Nézzük mik ezek!

Kapcsolódj!

Nyiss mások felé! Ismerkedj a körülötted lévő emberekkel! Tölts több időt a családdal, barátokkal! Kerülj közelebb a kollégákhoz és beszélgess a szomszédokkal! A Foresight Challenge Reports eredményei szerint a boldog emberek több pozitív és erősebb kapcsolattal rendelkeznek. Egyesek sok, de felületesebb kapcsolattal rendelkeznek, míg ugyanígy mások pedig kevesebb, de mélyebb kapcsolatokat ápolnak társaikkal. Mindkettőre szükség van. A felületesebb kapcsolatok erősítik a valahova tartozás érzését, és növelik az önbecsülést. A mélyebb kapcsolatok pedig támaszt nyújtanak, bátorítóak, és értékesek. Növeld tehát kapcsolataid számát, és erősítsd a számodra fontos személyekkel a köztünk lévő köteléket, hiszen ezek a kapcsolatok visznek előrébb és gazdagítják mindennapjaidat.

Mozogj!

A mozgás feltölt és pozitívan hat a hangulatodra. Teljesen mindegy milyen elfoglaltságot találsz, a legfontosabb, hogy egy olyan mozgásformát válassz magadnak, ami kikapcsol, ami fizikai állapotod szempontjából nem túlságosan megerőltető. A lényeg, hogy jól érezd magad.

A rendszeres mozgás növeli a szubjektív jóllétet, és csökkenti a depressziót és szorongást korhatártól függetlenül. Sőt, gyerekek esetén a kognitív funkciók fejlődése szempontjából is jótékony hatással van, felnőtteknél pedig a kognitív funkciók romlását védi.

Már akár egy 10 perces gyakorlás javítja a hangulatot, és pozitívan hat az érzelmekre.

Ha az alakod miatt sportolnál, inkább koncentrálj a hamarabb beteljesülő sikerekre. Sportolj a jó hangulatodért. Sportolj magadért. Ha jól érzed magad a bőrödben mozgás közben, függetlenül attól, hogyan nézel ki, a test alakulni fog út közben magától is, erőlködés nélkül. Nincs más dolgod, mint elmenni futni. Kilépni a természetbe, biciklizni, játszani, kertészkedni, táncolni. Egyszóval MOZOGNI.

Figyelj!

Legyél kíváncsi! Vedd észre a szépet, a különlegeset, a változást. Olvadj egybe a jelennel. Teljesen mindegy hol vagy éppen: egy vonaton zötykölődsz, ebédelsz vagy a barátaiddal beszélgetsz. Légy tudatában a körülötted lévő világnak és saját érzelmeidnek, hiszen ha figyelsz a környezetedre és magadra, sokkal közelebb kerülsz ahhoz, ami igazán fontos számodra.

A kutatások azt bizonyítják, hogy ha az ember tudatában van az érzéseinek, gondolatainak, és érzelmeinek, boldogabb lesz, hiszen olyan döntéseket fog meghozni, amik  érzelmeinek, értékeinek,  szükségleteinek és érdeklődési körének megfelelnek.

Tehát figyelj magadra és környezetedre,értsd meg érzéseid, gondolataid, értékeid, motivációid, és dönts, majd cselekedj ehhez mérten. Máris tettél egy lépést a boldogsághoz vezető úton.

Tanulj!

Próbálj ki valami újat! Fedezz fel újra valami régit! Ne félj a felelősségvállalástól, kihívásoktól! Új dolgok elsajátítása önbizalmat ad azon felül, hogy szuper izgalmas és szórakoztató.

Új játékok megtanulása fontos szerepet játszik a gyerekek kognitív és társas fejlődésében. Egy életen átívelő hosszan tartó tanulás növeli az egyén önbizalmát, elősegíti a társas interakciókat és az aktív életet. Felnőttek esetében is vizsgáltak a tanulás hatásait és azt az eredményt kapták, hogy pozitívan hat a jóllétre, az élettel való elégedettségre, növeli az optimizmust, a rezilianciát és az énhatékonyságot. Mindezek pedig közvetetten befolyásolják az önértékelést, reményt, és a társas beilleszkedést.

Adj!

Tegyél meg valamit a barátaidnak! Kedveskedj egy idegennek! Önkénteskedj! De fogadd azt is, ha mások adnak! Köszönd meg! Légy hálás! Mosolyogj! Lásd meg magadban a jót! Légy tagja egy nagyobb közösségnek! Adni másoknak erőteljes jutalmazó erővel bír és ezen felül összeköt másokkal.

A neurotudomány már bebizonyította számunkra, hogy a kölcsönös kooperáció serkenti a jutalmazó területek neurális válaszát, ami arra mutat rá, hogy a társas kooperáció tényleg ösztönzően hat az emberre. Az ösztönző rendszer megfelelő stimulálása már gyerekkortól fontos szerepet játszik a társas és kognitív működésben, ami elengedhetetlen a mentális tőke és jóllét növekedéséhez. A mentális jóllét egyébként nem más, mint a társadalomért tenni akarás, és annak az érzése, hogy a társadalomért a személy is hozzá tud pozitívan járulni. Tehát segíteni tud, meg tudja osztani másokkal amije van. Az adás a pozitív érzelmek, a pozitív önértékelés, az élettel való elégedettség és a boldogság kulcsa.

A minőségi kapcsolatok, a mozgás, a tanulás, nyitottság a világ felé és az adni akarás tehát mind fontos elemei az ember életének és boldogságának, így a tiednek is. A boldogság sokkal inkább belülről irányított. Nem az anyagi javak és a körülmények határozzák meg, hogy hosszú távon mennyire leszel boldog az életben. Tehát foglalkozz magaddal, építs be a mindennapjaidba ezt az öt elemet és figyeld meg a hatásait. Működni fog.

Forrás: mindset.co.hu

Ingyenes, anonim HunOpti önismereti tesztünkből te is megtudhatod mennyire látod optimistán a jelened. Kitölthető akár ide kattintva is: HunOpti

Szólj hozzá!

REBEKA.:), 2017.10.13. 13:21:43
Én igyekeztem...mindíg-mindent elolvasni....lehetőségeimhez mérten, meg is fogadni...A "Lila karkötő"hordását is , tegnapig hordtam...de elszakadt és levettem..kiíváncsi lennék ,ki hordta eddig??? De vissza fogom tenni...egy újat..de az MÁR NEM "AZ "lesz...(?) Viszont nem rég történt egy általam tisztelt NAGYON OTIMISTA EMBER...KICSIT (?) KIOKTATOTT, hogy "hogy tegyem a lábam egymás elé séta közben(?) és ne úgráljak...Nem ismervén BETEGSÉGEM ..súlyosságát..LEHET VICCNEK szánta..ÉN NEM VETTEM ANNAK..Így fúrcsán alakult (?) a 10 éves Optimista barátságunk.Én ezúton üzenem neki..legyen optimista továbbra is..mosolyogjon...és "tudja hová kell lépni..és hogyan, ha az akit megbántott még ELNÉZÉST IS KÉR a reakciójáért..Soha ne legyen Beteg, tanítsa .és hirdesse.. az optimizmust,,mozogjon, mosolyogjon ...de mielött le ír valamit ...gondolja...át ! Mert MINDEN EMBER TÁRSAS LÉNY ...és vannak érzései- jó és rossz napjai.Szép napot - sok mosolyt...erőt-egészséget... kívánok neki ...ezuton is... 2017 10 13 13:16 :-) :-) :) :-)( bocsi..egyik szóban kimaradt egy "p" betü-pótolva : Optimista ....EMBER..)

TE mit várnál el egy optimista partner,- barát társkereső oldaltól?

Hogy lehessen benne üzleti partnereket is keresni.
Nem várok el semmit, mert boldog párkapcsolatban élek.
Legyen videos bemutatkozási lehetőség.
Ingyenes legyen.
Csak társkereső nem érdekel, de barát, ismerkedős kvázi közösségi oldal, az igen.
korábbi szavazások