Bejelentkezés: email cím: jelszó:

ok

optimista országok

Zimbabwe 100%Thaiföld 100%Venezuela 100%
Argentína 100%Közép-Afrikai Köztársaság 100%Ruanda 97%
Kongói Dem. Közt. (Zaire) 96%Panama 93%Amerikai Virgin-szigetek 77%
Brunei 77%Ausztrália 74%Jordánia 73%
Szingapúr 67%Nicaragua 67%Olaszország 64%
Ciprus 63%Namíbia 63%Görögország 62%
Finnország 62%Írország 61%Izrael 61%
Azerbajdzsán 60%Maldív-szigetek 60%Egyiptom 60%

nyitóoldal > hirek > Híres emberek - Optimista riportok > Netaktív

Netaktív

2004.10.07.

Beszélgetés Iglódi Csabával, a Kreatív szaklap volt igazgatójával, aki 1999-es megalapítása óta tulajdonos-igazgatóként tevékenykedik a Netaktív pr-ügynökségnél. A még csak két éve működő, de máris komoly sikerekkel büszkélkedő cég vezetője a pr-tevékenység titkairól nyilatkozott nekünk.

Optimista PR: -Mi a Netaktív tevékenységi köre?

Iglódi Csaba: A kommunikáció több területe egyszerre. A reklámügynökségi tevékenységeken kívül elsősorban a klasszikus pr részévé vált sajtókapcsolatokkal, külső és belső kommunikációval, rendezvényszervezéssel, sajtófigyeléssel, stratégiai tanácsadással, pr-filmek, referenciafilmek, eseményekről szóló összefoglalók készítésével, sajtómegjelenések értékelésével, feldolgozásával foglalkozunk.

OPR: -Mi kell egy pr-ügynökség létrehozásához?

I.CS.: Elhatározás, olyan partnerek, társak, akikben maximálisan megbízik az ember, és akik ezt az elhatározást valóra váltják a kommunikációban. A kommunikáció révén ügyfeleink jobban megértetetik magukat saját célcsoportjukkal, ezáltal üzleti eredményeik javulhatnak. Nyilvánvalóan szükséges, hogy az embernek erős kommunikációs képességei, készségei legyenek, szakmai ismeretei, szakmai kapcsolatrendszere, médiaismerete. Szükséges hozzá - tetszik, nem tetszik - pénz, amivel azok eszközök, rendszerek megvásárolhatók, amelyek a munka alapvető feltételeit jelentik. És természetesen megbízók, partnerek is kellenek, akik elhiszik, amit mi először ígérünk, majd bizonyítunk. Ezek a partnerek éppen a bizonyítékok hatására maradnak velünk.

OPR: -Mi volt a mai napig a legnagyobb kihívás a cég előtt?

I.CS.: Szándékosan nem szakmai jellegű kihívást fogok említeni, mert ilyen nagyon sok volt. Az igazi kihívás a cég menedzselése, növekedése volt. Két és fél éve négyen voltunk összesen, most pedig huszonnégyen vagyunk ebben a cégben. Ez azt is jelenti, hogy hónapról hónapra újra kellett írnunk az üzleti terveket, hónapról hónapra kinőttük a saját rendszereinket, ki kellett alakítanunk egy új cégkultúrát. Rendszeresen kellett a cég személyi bővítésével is foglalkozni. Sok már kialakult folyamathoz kell az új munkatársaknak alkalmazkodni, de nem szeretnénk lenyirbálni azokat a szárnyakat, amelyekkel egy frissen érkezett kolléga rendelkezik.

Egy másik fontos kihívás az volt, hogy meg tudjuk valósítani a célunkat, hogy rövid idő alatt az elsők közül legyünk a kommunikációs ügynökségek sorában. Mindezt egy olyan piacon, amely túltelített, és ahol nálunk jóval hamarabb alakult cégek domináltak a versenyben.

Szerettünk volna a cég megalakulásakor, hogy egyszerre legyünk az o­nline kommunikáció használatának úttörői, illetve a szektor kommunikációs szolgálója, szakértője. Azt gondolom, hogy ez sikerült. Ügyfeleink között van a Cisco Systems, a Sun Microsystems, a Matávnet, az Axelero, illetve az Oracle.

OPR: -Magyarországon jelenleg hány pr ügynökség működik?

I.CS.: Szerintem körülbelül harminc ismertebb, és néhány száz olyan van, amelynek a tevékenységi körében benne van a pr, de elképzelhető, hogy csak egy ügyféllel rendelkezik. Lehet, hogy egyszemélyes ügynökség, vagy éppen tanácsadó jellegű megvalósító ügynökség.

OPR: -Milyen kommunikációs stratégiát alkalmaznak?

I.CS.: Amikor a Netaktívről beszélünk, három dolgot szoktunk hangsúlyozni. Az egyik, hogy megkülönböztessenek bennünket másoktól, a másik, hogy a tulajdoni kör összetétele egyedülálló a magyar szakmában: van közöttünk, aki a tanácsadói oldalról jött, van, aki a megbízói oldalról, és vagyok én, aki a média világából. Ezt a három tudást - a pr szakmai tudást, a megbízóoldali gondolkodást és a médiaismereteket - tükrözi ez a hármasság. Sok olyan pr-ügynökség van, ahol korábban újságíróként dolgozott a vezető, a tulajdonos, és van, ahol a megbízóoldali kommunikációval foglalkozó ember került át ügynökségvezetőnek, de olyan ahol ez a három tudás együtt megvan, tudomásom szerint nincs még egy. A másik fontos vonás, hogy nálunk mind a három tulajdonos közreműködő is. Valamennyien dolgozunk is a cégben. Szeretünk hosszabb távon együttműködni valakivel, mert a megismerés fontos eleme az együttgondolkodásnak és az elkötelezettségnek. A negyedik elem ez a csapat, amelyet felépítettünk, és hogy olyan céget hoztunk létre, ahol magunk is szívesen dolgozunk.

OPR: -Milyen kapcsolatban vannak a médiával?

I.CS.: Pontosan tudjuk, hol a helyünk ebben a folyamatban. Az ügyfelekkel kapcsolatban kiszolgálói vagyunk a médiának, információt adunk, találkozási lehetőségeket ajánlunk fel. Nyilvánvalóan az az érdekünk és a megbízó elvárása is, hogy az ő üzenetei, hírei, újdonságai minél szélesebb réteget érjenek el. Az üzleti kommunikációs tevékenység célja, hogy a fogyasztó döntéseivel befolyásolja az adott cég saját termékeinek, szolgáltatásainak irányát. Ezeket az üzeneteket kell olyan formában lefordítanunk, amely a médiumok számára is kívánatos eredményt hoz. A médiumok számára pedig nyilván az a kívánatos, ami az ő célcsoportjaiknak megfelelő információt szolgáltat. A döntés joga - és persze a döntés felelőssége is - a szerkesztő, az adott médiumnál dolgozó újságíró kezében van.

Törekszünk arra, hogy kölcsönösen nyertes-nyertes együttműködéseket hozzunk létre a média és a megbízó között, ahol az egybeeső célcsoportok miatt az adott médium is jól jár az együttműködéssel. Mondok egy egyszerű példát: a Coca-Cola Beach House médiapartnere volt az RTL KLUB, amely nyáron a Coca-Cola Beach House-ról készítette a reggeli és a délelőtti műsorokat; az együttműködés mindkét partner szempontjából nagyon sikeres volt. A reggeli műsor nézettségi adatai azt mutatják, hogy ezt a fajta nyári műsort többen nézik.

OPR: -Jövőre is folytatják ezt az együttműködést?

I.CS.: Ez nem rajtunk múlik. A döntést a vezetők hozzák - mi lebonyolítói vagyunk ennek a folyamatnak.

OPR: -Hogyan illeszkedik az internet az Önök pr-kommunikációs folyamataihoz?

I.CS.: Természetesen igen szorosan. Közvélemény-vizsgálatokhoz alkalmazzuk, de tartottunk már o­nline sajtótájékoztatót is, ahol kizárólag a bejelentkezett újságírók vehettek részt. Az újságokkal való kommunikáció az elektronikus levelezés tekintetében teljes természetes, intranet site-ok tekintetében a belső kommunikációban veszünk igénybe, illetve a teljes körű szervezett külső kommunikációnál. továbbá rendezvényszervezésre is nagy hasznát vesszük. Most például a Cisco exporendezvényen dolgozunk, aminek a teljes regisztrációs, részvételi és díjfizetési folyamata Internet-alapon működik, és ez is a mi felelősségünk.

OPR: -Milyen igényekkel fordulnak a Netaktív-hoz a vállalatok?

I.CS.: Elsősorban a sajtóval, médiával való kapcsolattartás tekintetében. De van igény a médiatréningektől a válságkommunikációig nagyon sok mindenre, az események kommunikációs követésére, a rendezvények előkészítéstől egészen a lebonyolításáig. Fogyasztói lojalitást erősítő nyomtatványok, kiadványok elkészítésétől a road show szervezéséig: ahány ügyfél, annyi szokás, annyi kérés.

OPR: -Hogyan változik a pr-piac Magyarországon?

I.CS.: A pr egyre fontosabb szerepet kap, egyre inkább beilleszkedik a kommunikáció teljes vertikumába. Ezen a piacon - ahogy a reklámügynökségeknél is - nagyon erőteljes koncentráció figyelhető meg.

OPR: -Mi a különbség a pr-ügynökségek között - azaz mi alapján válasszon ügynökséget egy vállalat?

I.CS.: Azt gondolom, hogy a tapasztalat alapján választanak. Egyrészt fontos, hogy a megbízó mit lát maga körül, melyek azok a megnyilvánulások, amelyek felhívják a figyelmét egy bizonyos ügynökség tevékenységére. Ötletei, javaslatai, a prezentációi alapján, de hasonló gondolkodás, kulturális azonosság alapján, a vezetők személye alapján is választhat.

OPR: -Milyen gyakran ajánlatos pr-ügynökséget cserélni egy cégnek?

I.CS.: Akkor érdemes megtenni ezt, amikor a meglévő pr-ügynökséggel már nem hatékony az együttműködés. Azt hiszem, nincs szakmai recept arra, hogy évente, három, vagy éppen ötévente érdemes cserélni. Az én tapasztalatom szerint a cégek különböző stratégiákat alkalmaznak e tekintetekben: van, ahol évente újratárgyalják a szerződést, van ahol háromévente, és van, ahol nem is kizárólag egy ügynökséggel, hanem akár brandenként más-más ügynökséggel dolgoznak. Van, ahol nem is időre szól a szerződés, hanem tevékenységre, projektekre. A reklámügynökségek tekintetében nagyobb a visszalátás, a visszatekintési lehetőség, ezért ott azt mutatja a tapasztalat, hogy a hosszú tavú kapcsolatok gyümölcsözőek, tehát akár a tizenöt-húsz évre szóló együttműködések. Ezeket nem előre kötik meg, hanem évente-kétévente megújítják. De háziorvost vagy épp ügyvédet sem vált szívesen az ember, mert megismerte, megszokta, bizonyos szempontból kitárulkozott neki. Sok esetben hasonló bizalmat kapunk a megbízótól. Amíg ez a bizalom fennáll, amíg a szakmai teljesítés korrekt, amíg az üzleti elszámolás vállalható, addig nem érdemes változtatni.

Cronio

Ingyenes, anonim HunOpti önismereti tesztünkből te is megtudhatod mennyire látod optimistán a jelened. Kitölthető akár ide kattintva is: HunOpti

Szólj hozzá!

Mennyire tartod magadat tudatos embernek?

Igen. Tudatos vagyok az étkezésben.
Igen. Tudatos vagyok a környezetem védel/mében.
Igen. Tudatos vagyok a gondolataim befogadásában.
Nem tudom. Tudatosság? Az valami úri huncutság?!
Nem. Ahogy esik ugy puffanOK.
korábbi szavazások