Bejelentkezés: email cím: jelszó:

ok

optimista országok

Thaiföld 100%Közép-Afrikai Köztársaság 100%Zimbabwe 100%
Venezuela 100%Argentína 100%Szamoa 100%
Seychelle-szigetek 100%Panama 93%Ruanda 87%
Amerikai Virgin-szigetek 77%Brunei 77%Ausztrália 74%
Jordánia 73%Szingapúr 67%Nicaragua 67%
Namíbia 63%Ciprus 63%Olaszország 63%
Finnország 62%Görögország 62%Írország 62%
Izrael 61%Egyiptom 60%Maldív-szigetek 60%

nyitóoldal > hirek > Híres emberek - Optimista riportok > Netaktív

Netaktív

2004.10.07.

Beszélgetés Iglódi Csabával, a Kreatív szaklap volt igazgatójával, aki 1999-es megalapítása óta tulajdonos-igazgatóként tevékenykedik a Netaktív pr-ügynökségnél. A még csak két éve működő, de máris komoly sikerekkel büszkélkedő cég vezetője a pr-tevékenység titkairól nyilatkozott nekünk.

Optimista PR: -Mi a Netaktív tevékenységi köre?

Iglódi Csaba: A kommunikáció több területe egyszerre. A reklámügynökségi tevékenységeken kívül elsősorban a klasszikus pr részévé vált sajtókapcsolatokkal, külső és belső kommunikációval, rendezvényszervezéssel, sajtófigyeléssel, stratégiai tanácsadással, pr-filmek, referenciafilmek, eseményekről szóló összefoglalók készítésével, sajtómegjelenések értékelésével, feldolgozásával foglalkozunk.

OPR: -Mi kell egy pr-ügynökség létrehozásához?

I.CS.: Elhatározás, olyan partnerek, társak, akikben maximálisan megbízik az ember, és akik ezt az elhatározást valóra váltják a kommunikációban. A kommunikáció révén ügyfeleink jobban megértetetik magukat saját célcsoportjukkal, ezáltal üzleti eredményeik javulhatnak. Nyilvánvalóan szükséges, hogy az embernek erős kommunikációs képességei, készségei legyenek, szakmai ismeretei, szakmai kapcsolatrendszere, médiaismerete. Szükséges hozzá - tetszik, nem tetszik - pénz, amivel azok eszközök, rendszerek megvásárolhatók, amelyek a munka alapvető feltételeit jelentik. És természetesen megbízók, partnerek is kellenek, akik elhiszik, amit mi először ígérünk, majd bizonyítunk. Ezek a partnerek éppen a bizonyítékok hatására maradnak velünk.

OPR: -Mi volt a mai napig a legnagyobb kihívás a cég előtt?

I.CS.: Szándékosan nem szakmai jellegű kihívást fogok említeni, mert ilyen nagyon sok volt. Az igazi kihívás a cég menedzselése, növekedése volt. Két és fél éve négyen voltunk összesen, most pedig huszonnégyen vagyunk ebben a cégben. Ez azt is jelenti, hogy hónapról hónapra újra kellett írnunk az üzleti terveket, hónapról hónapra kinőttük a saját rendszereinket, ki kellett alakítanunk egy új cégkultúrát. Rendszeresen kellett a cég személyi bővítésével is foglalkozni. Sok már kialakult folyamathoz kell az új munkatársaknak alkalmazkodni, de nem szeretnénk lenyirbálni azokat a szárnyakat, amelyekkel egy frissen érkezett kolléga rendelkezik.

Egy másik fontos kihívás az volt, hogy meg tudjuk valósítani a célunkat, hogy rövid idő alatt az elsők közül legyünk a kommunikációs ügynökségek sorában. Mindezt egy olyan piacon, amely túltelített, és ahol nálunk jóval hamarabb alakult cégek domináltak a versenyben.

Szerettünk volna a cég megalakulásakor, hogy egyszerre legyünk az o­nline kommunikáció használatának úttörői, illetve a szektor kommunikációs szolgálója, szakértője. Azt gondolom, hogy ez sikerült. Ügyfeleink között van a Cisco Systems, a Sun Microsystems, a Matávnet, az Axelero, illetve az Oracle.

OPR: -Magyarországon jelenleg hány pr ügynökség működik?

I.CS.: Szerintem körülbelül harminc ismertebb, és néhány száz olyan van, amelynek a tevékenységi körében benne van a pr, de elképzelhető, hogy csak egy ügyféllel rendelkezik. Lehet, hogy egyszemélyes ügynökség, vagy éppen tanácsadó jellegű megvalósító ügynökség.

OPR: -Milyen kommunikációs stratégiát alkalmaznak?

I.CS.: Amikor a Netaktívről beszélünk, három dolgot szoktunk hangsúlyozni. Az egyik, hogy megkülönböztessenek bennünket másoktól, a másik, hogy a tulajdoni kör összetétele egyedülálló a magyar szakmában: van közöttünk, aki a tanácsadói oldalról jött, van, aki a megbízói oldalról, és vagyok én, aki a média világából. Ezt a három tudást - a pr szakmai tudást, a megbízóoldali gondolkodást és a médiaismereteket - tükrözi ez a hármasság. Sok olyan pr-ügynökség van, ahol korábban újságíróként dolgozott a vezető, a tulajdonos, és van, ahol a megbízóoldali kommunikációval foglalkozó ember került át ügynökségvezetőnek, de olyan ahol ez a három tudás együtt megvan, tudomásom szerint nincs még egy. A másik fontos vonás, hogy nálunk mind a három tulajdonos közreműködő is. Valamennyien dolgozunk is a cégben. Szeretünk hosszabb távon együttműködni valakivel, mert a megismerés fontos eleme az együttgondolkodásnak és az elkötelezettségnek. A negyedik elem ez a csapat, amelyet felépítettünk, és hogy olyan céget hoztunk létre, ahol magunk is szívesen dolgozunk.

OPR: -Milyen kapcsolatban vannak a médiával?

I.CS.: Pontosan tudjuk, hol a helyünk ebben a folyamatban. Az ügyfelekkel kapcsolatban kiszolgálói vagyunk a médiának, információt adunk, találkozási lehetőségeket ajánlunk fel. Nyilvánvalóan az az érdekünk és a megbízó elvárása is, hogy az ő üzenetei, hírei, újdonságai minél szélesebb réteget érjenek el. Az üzleti kommunikációs tevékenység célja, hogy a fogyasztó döntéseivel befolyásolja az adott cég saját termékeinek, szolgáltatásainak irányát. Ezeket az üzeneteket kell olyan formában lefordítanunk, amely a médiumok számára is kívánatos eredményt hoz. A médiumok számára pedig nyilván az a kívánatos, ami az ő célcsoportjaiknak megfelelő információt szolgáltat. A döntés joga - és persze a döntés felelőssége is - a szerkesztő, az adott médiumnál dolgozó újságíró kezében van.

Törekszünk arra, hogy kölcsönösen nyertes-nyertes együttműködéseket hozzunk létre a média és a megbízó között, ahol az egybeeső célcsoportok miatt az adott médium is jól jár az együttműködéssel. Mondok egy egyszerű példát: a Coca-Cola Beach House médiapartnere volt az RTL KLUB, amely nyáron a Coca-Cola Beach House-ról készítette a reggeli és a délelőtti műsorokat; az együttműködés mindkét partner szempontjából nagyon sikeres volt. A reggeli műsor nézettségi adatai azt mutatják, hogy ezt a fajta nyári műsort többen nézik.

OPR: -Jövőre is folytatják ezt az együttműködést?

I.CS.: Ez nem rajtunk múlik. A döntést a vezetők hozzák - mi lebonyolítói vagyunk ennek a folyamatnak.

OPR: -Hogyan illeszkedik az internet az Önök pr-kommunikációs folyamataihoz?

I.CS.: Természetesen igen szorosan. Közvélemény-vizsgálatokhoz alkalmazzuk, de tartottunk már o­nline sajtótájékoztatót is, ahol kizárólag a bejelentkezett újságírók vehettek részt. Az újságokkal való kommunikáció az elektronikus levelezés tekintetében teljes természetes, intranet site-ok tekintetében a belső kommunikációban veszünk igénybe, illetve a teljes körű szervezett külső kommunikációnál. továbbá rendezvényszervezésre is nagy hasznát vesszük. Most például a Cisco exporendezvényen dolgozunk, aminek a teljes regisztrációs, részvételi és díjfizetési folyamata Internet-alapon működik, és ez is a mi felelősségünk.

OPR: -Milyen igényekkel fordulnak a Netaktív-hoz a vállalatok?

I.CS.: Elsősorban a sajtóval, médiával való kapcsolattartás tekintetében. De van igény a médiatréningektől a válságkommunikációig nagyon sok mindenre, az események kommunikációs követésére, a rendezvények előkészítéstől egészen a lebonyolításáig. Fogyasztói lojalitást erősítő nyomtatványok, kiadványok elkészítésétől a road show szervezéséig: ahány ügyfél, annyi szokás, annyi kérés.

OPR: -Hogyan változik a pr-piac Magyarországon?

I.CS.: A pr egyre fontosabb szerepet kap, egyre inkább beilleszkedik a kommunikáció teljes vertikumába. Ezen a piacon - ahogy a reklámügynökségeknél is - nagyon erőteljes koncentráció figyelhető meg.

OPR: -Mi a különbség a pr-ügynökségek között - azaz mi alapján válasszon ügynökséget egy vállalat?

I.CS.: Azt gondolom, hogy a tapasztalat alapján választanak. Egyrészt fontos, hogy a megbízó mit lát maga körül, melyek azok a megnyilvánulások, amelyek felhívják a figyelmét egy bizonyos ügynökség tevékenységére. Ötletei, javaslatai, a prezentációi alapján, de hasonló gondolkodás, kulturális azonosság alapján, a vezetők személye alapján is választhat.

OPR: -Milyen gyakran ajánlatos pr-ügynökséget cserélni egy cégnek?

I.CS.: Akkor érdemes megtenni ezt, amikor a meglévő pr-ügynökséggel már nem hatékony az együttműködés. Azt hiszem, nincs szakmai recept arra, hogy évente, három, vagy éppen ötévente érdemes cserélni. Az én tapasztalatom szerint a cégek különböző stratégiákat alkalmaznak e tekintetekben: van, ahol évente újratárgyalják a szerződést, van ahol háromévente, és van, ahol nem is kizárólag egy ügynökséggel, hanem akár brandenként más-más ügynökséggel dolgoznak. Van, ahol nem is időre szól a szerződés, hanem tevékenységre, projektekre. A reklámügynökségek tekintetében nagyobb a visszalátás, a visszatekintési lehetőség, ezért ott azt mutatja a tapasztalat, hogy a hosszú tavú kapcsolatok gyümölcsözőek, tehát akár a tizenöt-húsz évre szóló együttműködések. Ezeket nem előre kötik meg, hanem évente-kétévente megújítják. De háziorvost vagy épp ügyvédet sem vált szívesen az ember, mert megismerte, megszokta, bizonyos szempontból kitárulkozott neki. Sok esetben hasonló bizalmat kapunk a megbízótól. Amíg ez a bizalom fennáll, amíg a szakmai teljesítés korrekt, amíg az üzleti elszámolás vállalható, addig nem érdemes változtatni.

Cronio

Ingyenes, anonim HunOpti önismereti tesztünkből te is megtudhatod mennyire látod optimistán a jelened. Kitölthető akár ide kattintva is: HunOpti

Szólj hozzá!

TE mit várnál el egy optimista partner,- barát társkereső oldaltól?

Hogy lehessen benne üzleti partnereket is keresni.
Nem várok el semmit, mert boldog párkapcsolatban élek.
Legyen videos bemutatkozási lehetőség.
Ingyenes legyen.
Csak társkereső nem érdekel, de barát, ismerkedős kvázi közösségi oldal, az igen.
korábbi szavazások