ÔĽŅ
Bejelentkezés: email cím: jelszó:

ok

optimista orsz√°gok

Thaiföld 100%Közép-Afrikai Köztársaság 100%Seychelle-szigetek 100%
Venezuela 100%Argentína 100%Szamoa 100%
Zimbabwe 100%Panama 93%Ruanda 87%
Amerikai Virgin-szigetek 77%Brunei 77%Ausztr√°lia 74%
Jord√°nia 73%Nicaragua 67%Szingap√ļr 67%
Ciprus 63%Namíbia 63%Olaszország 63%
Finnorsz√°g 62%G√∂r√∂gorsz√°g 62%√ćrorsz√°g 62%
Izrael 61%Azerbajdzsán 60%Maldív-szigetek 60%

nyit√≥oldal > hirek > Tudom√°nyos kutat√°s(OK) > Ime 10 javaslat hogy boldog, el√©gedett legyen az √ļj √©ve

Ime 10 javaslat hogy boldog, el√©gedett legyen az √ļj √©ve

2016.01.03.

Ha valamiben v√°ltoztatni akar az √©let√©n, t√©ny, hogy az elej√©n neh√©z lesz. Amennyiben viszont kitart hat h√©tig, az √ļj szok√°sok k√©pesek r√∂gz√ľlni, √©s onnan visszatekintve m√°r nem is fogja √©rteni, mi√©rt nem kezdte el kor√°bban. Ime 10 javaslat hogy boldog, el√©gedett legyen az √ļj √©ve: 1. Mindennap s√©t√°ljon a szabadban; 2. Rendszeresen tal√°lkozzon a bar√°taival; 3. Korl√°tozza a k√∂z√∂ss√©gi oldalakon t√∂lt√∂tt idŇĎt; 4. Kevesebbszer n√©zze meg az emailjeit; 5. K√∂ltse a p√©nz√©t boldogs√°gra; 6. Szak√≠tson idŇĎt a boldogs√°gra, √©s aj√°nd√©kozza el; 7. Halogassa a j√≥t, √©s gyorsan passzolja le a rosszat; 8. √Člvezze a boldogs√°g fel√© vezetŇĎ utat is; 9. Fogadja el, hogy hib√°zhat; 10. Aludjon j√≥l

Ha valamiben v√°ltoztatni akar az √©let√©n, t√©ny, hogy az elej√©n neh√©z lesz. Amennyiben viszont kitart hat h√©tig, az √ļj szok√°sok k√©pesek r√∂gz√ľlni, √©s onnan visszatekintve m√°r nem is fogja √©rteni, mi√©rt nem kezdte el kor√°bban.

"Boldog √ļj √©vet k√≠v√°nok!" H√°nyszor hallotta √©s mondta m√°r ezeket a szavakat? √Čs mi√©rt maradna meg a szavak szintj√©n? Tim Bono, a Washington Egyetem pozit√≠vpszichol√≥gia-tan√°ra √∂sszeszedett 10 olyan magatart√°st, illetve viselked√©sform√°t, amelyek r√©v√©n
k√∂zelebb ker√ľlhet a j√≥k√≠v√°ns√°g l√©nyeg√©hez, √©s val√≥ban boldogabb lehet.

A boldogs√°g ugyanis tudom√°nyos szempontb√≥l j√≥l k√∂r√ľl√≠rhat√≥ lelki√°llapot, √©s el√©r√©s√©t k√≠s√©rletekkel igazolt tippek seg√≠tik.
Szilveszter napj√°n rengetegen k√∂t√ľnk fogadalmakat az √ļj √©vre, de ritk√°n siker√ľl ŇĎket betartani

A sikeres √ļj√©vi fogadalom l√©nyege, hogy ne csak azt tal√°lja ki, mit szeretne v√°ltoztatni az √©let√©ben, hanem azt is, hogyan val√≥s√≠tja azt meg, mik√©ppen illeszti az √ļj tev√©kenys√©get az √©let√©be! Mert hi√°ba tervezte el, hogy mindennap f√©l√≥r√°t s√©t√°l, az elsŇĎ esŇĎs d√©lut√°n borul a menetrend: ha nincs forgat√≥k√∂nyve ilyen esetre, √©s emiatt kihagyja az aznapi penzumot, m√°snap m√©g k√∂nnyebben l√≥gja el - √©s m√°r el is sz√°llt a fogadalom.

√Člvezze, k√ľl√∂nben nem maradand√≥

Az √ļj szok√°st ne k√∂teless√©gtudatb√≥l v√©gezze, hanem √∂r√ľlj√∂n neki: ha m√°r v√©gre r√°sz√°nta mag√°t a v√°ltoztat√°sra, pr√≥b√°lja meg √©lvezni is azt, m√°sk√ľl√∂nben nem lesz maradand√≥. Amennyiben elkezd edzŇĎterembe j√°rni, vegyen egy-k√©t √ļj sportruh√°t vagy sportcipŇĎt, nyomat√©kos√≠tja ezzel is a sz√°nd√©kot.

Ha a sport volt az √ļj√©vi fogadalma, az elsŇĎ napon is tegyen √©rte valamit
Az is nagyon fontos, hogy rendszeresen dokumentálja az elért eredményeket, például töltse fel a közösségi oldalára, hogy aznap hány kilométert futott, vagy mennyi kalóriát (nem) fogyasztott el.
Nagyon fontos, hogy idŇĎrŇĎl-idŇĎre megjutalmazza mag√°t,ami√©rt kitart az √ļj √©letm√≥dja mellett. P√©ld√°ul ha a c√©l a cigarett√°r√≥l val√≥ leszok√°s, akkor a naponta megsp√≥rolt p√©nz gyŇĪjtse j√≥l l√°that√≥ helyen, p√©ld√°ul egy l√°tv√°nyosan felc√≠mk√©zett befŇĎttes√ľvegben a konyhapulton, √©s h√≥ v√©g√©n k√∂ltse olyasmire, ami szint√©n kellemes √ļjdons√°gnak sz√°m√≠t az √©let√©ben.

√ćme a pozit√≠v pszichol√≥gi√°n alapul√≥ tan√°csok:

1. Mindennap sétáljon a szabadban
Sz√°mos tudom√°nyos kutat√°s igazolja, hogy a term√©szetes k√∂rnyezetben tett s√©ta kedvezŇĎen befoly√°solja a hangulatot √©s a tetterŇĎt. A testedz√©s az√©rt is fontos a lelki eg√©szs√©g megŇĎrz√©s√©hez, illetve visszanyer√©s√©hez, mert mozg√°s sor√°n az agyban a boldogs√°ghormonnak nevezett endorfin termelŇĎdik, amely j√≥ k√∂z√©rzetet ¬†kelt.
Minden nap t√∂lts√∂n egy kis idŇĎt a szabadban!

2. Rendszeresen tal√°lkozzon a bar√°taival
√Čs vegye fel a kapcsolatot r√©g nem l√°tott kedves ismerŇĎseivel, tehetj√ľk hozz√°. N√©zzen mag√°ba: legboldogabb eml√©kei azok a percek, amelyeket szeretteivel t√∂lt√∂tt. Tudom√°nyos t√©ny, hogymin√©l jobb a kapcsolatunk a hozz√°nk k√∂zel√°ll√≥ szem√©lyekkel, ann√°l kevesebbet betegesked√ľnk,√©s gyorsabban gy√≥gyulunk meg, ha m√©gis elkap valami k√≥r.

3. Korl√°tozza a k√∂z√∂ss√©gi oldalakon t√∂lt√∂tt idŇĎt
Ha folyton m√°sok fot√≥i t√ľlekednek a szeme el√©, elŇĎbb-ut√≥bb az √∂sszahasonl√≠tgat√°s csapd√°j√°ba esik, √©s √ļgy √©rezheti, hogy azoknak az embereknek k√ľl√∂nb az √©lete, mint az √∂n√©.T√∂lts√∂n el min√©l kevesebb idŇĎt a g√©p elŇĎtt!¬†Bono egyetemist√°kon v√©gzett kutat√°s√°nak eredm√©nye, hogy min√©l t√∂bb idŇĎt t√∂lt valaki a k√∂z√∂ss√©gi oldalakon, ann√°l alacsonyabb lehet az √∂nbizalma, az optimizmusa √©s a motiv√°ci√≥ja, mik√∂zben az illetŇĎ r√°ad√°sul √ļgy √©rzi, hogy az emberi kapcsolatai is csorbultak.

4. Kevesebbszer nézze meg az emailjeit
Akik "ugranak" a bej√∂vŇĎ levelekre, √©s k√©sztet√©s √©reznek, hogy azonnal megv√°laszolj√°k azokat, sokkal stresszesebbek √©s kev√©sb√© tudnak √∂sszpontos√≠tani a feladataikra, mint akik csak bizonyos idŇĎk√∂z√∂nk√©nt kattintanak a postafi√≥kjukra, int a pszichol√≥gus.

5. Költse a pénzét boldogságra
A tudom√°nyos felm√©r√©sek szerint a gazdags√°g nem felt√©tlen√ľl j√°r egy√ľtt val√≥di boldogs√°ggal, de l√©tezik k√©t m√≥dja is annak, hogy a p√©nz √∂r√∂mforr√°ss√° v√°ltozzon: ne t√°rgyakra, hanem √©lm√©nyekre k√∂ltse (p√©ld√°ul utaz√°sra, √©tteremre, sz√≠nh√°zjegyre), illetve tetszŇĎleges r√©sz√©t ford√≠tsa m√°sokra. Egy finom vacsora vagy egy j√≥l siker√ľlt h√©tv√©ge eml√©ke sokkal hangs√ļlyosabb √©s tart√≥sabb, mint az a pillanatnyi "vad√°sz√©lm√©ny", amelyet mondjuk egy √ļj ruhanemŇĪ vagy mŇĪszaki k√ľty√ľ okoz, szerezz√ľk b√°rmilyen jut√°nyos √°ron is. Sokszor m√°r az √ļj √©v elsŇĎ napj√°n megdŇĎl a fogadalom

6. Szak√≠tson idŇĎt a boldogs√°gra, √©s aj√°nd√©kozza el
Bono szerint az emberek gyakran √°lmodoznak arr√≥l, hogy f√©l√≥r√°t valami olyan tev√©kenys√©gre sz√°nnak, ami boldogg√° teszi ŇĎket. "Ha ezt a 30 percet valaki megseg√≠t√©s√©re sz√°nj√°k, azzal sokkal nagyobb hasznot szereznek maguknak: arra az idŇĎre kiszakadnak a m√≥kusker√©kbŇĎl", magyar√°zza.A j√≥cselekedet erŇĎvel t√∂lti fel az embert,m√°ris a k√∂vetkezŇĎ alkalmat tervezi. K√©pes lesz jobban uralni, ir√°ny√≠tani az tetteit, √©s el√©gedettebb lesz az √©let√©vel.

7. Halogassa a jót, és gyorsan passzolja le a rosszat
A tervezget√©s m√°r mag√°ban is √©lvezetes tev√©kenys√©g, √©s v√°rva v√°rni egy kellemes esem√©ny bek√∂vetkezt√©t fokozza az adott esem√©ny √©rt√©k√©t. Bono azt tan√°csolja, hogy v√°rjon p√°r napot, mielŇĎtt megn√©zi az √ļj mozifilmet, foglalja le a nyaral√°st a ny√°r v√©ge fel√©, √©s √©lvezze ki a desszert minden falatj√°t.
M√°sr√©szrŇĎl viszont ne r√°g√≥djon a rosszon: szabaduljon meg a kellemetlen dolgokt√≥l, benyom√°sokt√≥l, emberektŇĎl amilyen gyorsan csak tud. A negat√≠v esem√©nyek tekintet√©ben a tervezget√©s csak ront a helyzeten. Ne a rossz bek√∂vetkezt√©re √≠rjon mag√°ban forgat√≥k√∂nyveket, hanem a kellemes√©re.

8. √Člvezze a boldogs√°g fel√© vezetŇĎ utat is
Akik nem csup√°n a t√°voli, boldog√≠t√≥nak v√©lt j√∂vŇĎre vetik tekintet√ľket, hanem m√°r menet k√∂zben is tal√°lnak apr√≥bb √∂r√∂mforr√°sokat, az alkalmank√©nti hangulatingadoz√°sokb√≥l, buktat√≥kb√≥l is hamarabb kik√°sz√°l√≥dnak. Ňźk azok, akiknem hajlanak el a kisebb ellen√°ll√°s ir√°ny√°ba, hanem a neh√©zs√©gek dac√°ra is kitartanak a r√∂g√∂sebb √ļton.A "gyarapod√°scentrikus" szeml√©letnek k√∂sz√∂nhetŇĎen nem fognak elcs√ľggedni, √©s a c√©l √©rdek√©ben megtett munk√°t is jutalomnak √©rzik. Ezzel szemben azokat, akik g√∂rcs√∂sen f√≥kusz√°lnak a tervezett v√©gkifejletre, gyakrabban s√ļjtja csal√≥d√°s √©s korai ki√©g√©s.

9. Fogadja el, hogy hib√°zhat
V√©leked√©s√ľnk a t√©ved√©seinkrŇĎl meghat√°rozza, hogy √∂nmarcangol√°sba vagy legyint√©sbe fordul-e a dolog. Akik k√©pesek fel√ľlemelkedni a hib√°ikon, jobb √©letminŇĎs√©get √©rhetnek el, mert megtanulj√°k felvenni a kesztyŇĪt, szembesz√°llni a kih√≠v√°sokkal. A megfelelŇĎ minŇĎs√©gŇĪ √©s mennyis√©gŇĪ alv√°s elengedhetetlenHa nem siker√ľl valami, abb√≥l vonjuk le a tanuls√°got ("ez √≠gy nem mŇĪk√∂dik"), √©s tal√°ljuk ki, hogyan lehetne jobban csin√°lni. "MielŇĎtt t√∂bb sikert akarsz el√©rni, k√©tszer t√∂bbet kell hib√°znod", tartja a mond√°s.

10. Aludjon jól
T√∂rekedjen arra, hogy minden √©jszak√°ja pihentetŇĎ legyen.Az agy komoly munk√°t v√©gez alv√°s k√∂zben is:ekkor r√∂gz√ľlnek az elŇĎzŇĎ napi eml√©kek, illetve felk√©sz√ľl elm√©nk az √©bren t√∂lt√∂tt √≥r√°k alatti kiegyens√ļlyozott ment√°lis √°llapotra. Az alv√°smegvon√°s olyan fok√ļ kognit√≠v teljes√≠tm√©nycs√∂kken√©st okozhat, mint egy s√ļlyos m√©rgez√©s, r√°ad√°sul gyakran k√∂veti (a k√∂rnyezet sz√°m√°ra is) nehezen viselhetŇĎ hangulatingadoz√°s, figyelmeztet Tim Bono pszichol√≥gus.


Forr√°s: origo.hu

Ingyenes, anonim HunOpti √∂nismereti teszt√ľnkbŇĎl te is megtudhatod mennyire l√°tod optimist√°n a jelened. Kit√∂lthetŇĎ ak√°r ide kattintva is: HunOpti

Szólj hozzá!

Böszörményi Judit, 2016.01.04. 0:21:11
Rajta! K√∂sz√∂nj√ľk!

TE mit v√°rn√°l el egy optimista partner,- bar√°t t√°rskeresŇĎ oldalt√≥l?

Hogy lehessen benne √ľzleti partnereket is keresni.
Nem várok el semmit, mert boldog párkapcsolatban élek.
Legyen videos bemutatkoz√°si lehetŇĎs√©g.
Ingyenes legyen.
Csak t√°rskeresŇĎ nem √©rdekel, de bar√°t, ismerkedŇĎs kv√°zi k√∂z√∂ss√©gi oldal, az igen.
kor√°bbi szavaz√°sok