Bejelentkezés: email cím: jelszó:

ok

optimista országok

Zimbabwe 100%Thaiföld 100%Venezuela 100%
Argentína 100%Közép-Afrikai Köztársaság 100%Ruanda 97%
Kongói Dem. Közt. (Zaire) 96%Panama 93%Amerikai Virgin-szigetek 77%
Brunei 77%Ausztrália 74%Jordánia 73%
Szingapúr 67%Nicaragua 67%Olaszország 64%
Ciprus 63%Namíbia 63%Görögország 62%
Finnország 62%Írország 61%Izrael 61%
Azerbajdzsán 60%Maldív-szigetek 60%Egyiptom 60%

nyitóoldal > hirek > Optimista sajtófigyelés > 7 meglepő tevékenység amitől boldogan indul a napod

7 meglepő tevékenység amitől boldogan indul a napod

2016.07.10.

Ha hiszed, ha nem, az első dolog, amit reggel, közvetlenül ébredés után teszel, döntő befolyással lesz az aznapi lelkiállapotodra. Van néhány dolog, amit megtehetsz annak érdekében, hogy már kora reggel növeld az összpontosítási képességedet ahhoz, hogy őrületes kedvvel, egy újabb csodálatos napra készülődj.

Sokkal egyszerűbb, mint hinnéd, hogy reggel boldogabban, kiegyensúlyozottabban és élettel teltebben ébredj, ezáltal jobban indul a napod.  Íme, néhány tevékenység, amit minden reggel meg kell tenned, ha szeretnéd boldogabban, kiegyensúlyozottabban indítani a napodat.

Íme, a hét tevékenység, amivel jól indul a napod

1. Győződj meg róla, hogy az éjszakád valóban pihentető-e

Egy pihentető alvás az első kulcs a jó reggeli starthoz. Nem kevés oka lehet annak, ha úgy érzed, nem pihented ki magad eléggé. Elsősorban lehet, hogy nem aludtál eleget. Minden embernek szüksége van egy adott óraszámnyi alvásra. Míg másoknak 6 óra alvás elég, lehet, hogy neked 8 órányira lenne szükséged, mert a szervezeted szükségletei nagyon különböznek a körülötted lévőkétől. A napközben összegyűlt stressz is lehet oka a kevésbé pihentető alvásnak. Próbálj este, fél órával lefekvés előtt olvasni valamit, aminek semmi köze nincs a munkádhoz, hogy így elfeledkezz a mindennapi problémáidról. De az is lehet, hogy maga az ágy, amiben alszol, kényelmetlen, vagy egyszerűen nem megfelelő a fizikumodhoz.

2. Vedd körül magadat vidám színekkel

Ha ragyogó, játékos színeket látsz, amikor felébredsz, akkor a szervezeted adrenalint termel. Ez energianövekedéshez vezet, megszüntetve a reggeli kóválygást, és segít abban, hogy teljes erővel kezdhesd a napodat. Vedd körül magad vidám színű díszpárnákkal, plédekkel, vagy egyéb tárgyakkal a hálószobádban, amiket azonnal észreveszel, amikor reggel kinyitod a szemedet, még mielőtt kikelnél az ágyból.

3. Tegyél rózsacsokrot a hálóba

Amikor a nők meglátnak egy csokor rózsát, pillanatok alatt jobb lesz a lelki állapotuk. Neked is energiát adhat ahhoz, hogy elkezdhesd a napodat, ha elhelyezel egy csokor színes rózsát a hálószobában.

4. Ne húzd el a felkelést

Amikor kinyomod az ébresztőt a mobilodon, akkor az agyad tudja, hogy már nem tud mélyen visszaaludni, mivel hamarosan újra megszólal az ébresztő. Ez elég stresszt biztosít ahhoz, hogy negatív irányba befolyásolja a lelki állapotodat attól a pillanattól kezdve, hogy kikelsz az ágyból.

5. Igyál egy pohár vizet

Miután kimásztál az ágyból és bementél a fürdőbe, hogy megmosakodj, igyál meg egy pohár vizet. A szervezeted néhány perc alatt újrahidratálja magát, és ez plusz energiát ad. Ellenkező esetben a szervezetnek keményen kell dolgoznia ezekért a biológiai folyamatokért, és ez adja a fáradságérzetet minden reggel.

6. Minél hamarabb húzd el a sötétítőt

Engedd be a napfényt a szobádba, az ugyanis segítségedre lesz abban, hogy gyorsabban felkelj és megadja a szükséges energiákat ahhoz, hogy megkezdhesd a napot. A magyarázat egyszerű: a napfény az, ami a szervezetedre parancsol és leállítja a melatonin termelődését, ami az álmosságért és gyengeségérzetért felel.

7. Igyál egy kávét, tervezd meg a napodat

Adj magadnak néhány percet (mondjuk egy negyed órát), hogy nyugodtan elfogyaszthass egy pohár narancslevet, vagy egy élénkítő kávét, és tervezd meg, mit szeretnél tenni a következő órákban.

„Ha elképzelsz egy tevékenységet, az olyan részeket aktivál az agyadban, melyek ténylegesen felelnek az adott tevékenység végrehajtásáért" - állítja a pszichológus Dana Lightman.

Forrás: noiportal.hu

Ingyenes, anonim HunOpti önismereti tesztünkből te is megtudhatod mennyire látod optimistán a jelened. Kitölthető akár ide kattintva is: HunOpti

Szólj hozzá!

Rózsahegyi Márk, 2016.07.12. 12:03:44
Kedves Csaba. Örülök hogy optimizmusát terjeszti, hiszen az önben lévő rengeteg jó csak akkor lesz még több ha tovább adja. Tudom hogy ön körül rengeteg ember mint egy tavaszi zápor egy tikkasztó nyári napon úgy várja a mosolyát, jobbító szándékú gondolatait.
Kende Ferenc Csaba-Kassa Košice, 2016.07.12. 10:14:24
En Most nemsokara 83 evesl leszek e nagyon nehezez igy optimistanak lenni. Dumalni lehet, hogy jpbban legyek de ez csak iluzio. Nehez dolog megvenulni botorkalni . Aktiv sportolo voltam mos mar ven ember ami a labat huzva jar.
Kedvtelesem egy jo konyv es olvasni , jo zenet halgatva ....
Nem dicsoseg megoredni ......
Maria, 2016.07.12. 8:41:15
Igen, egyetértek!Sajnos nálunk az utóbbi 8 évben olyan sok betegség és negatív változás zajlik, hogy elég nehezen tuszkolom a pozitív gondolatokat magamba.Pedig így csinálom én is. Víz, kis nyújtó torna, aztán jön a többi.Örülök hogy soraitokat olvasván szinte látlak magam előtt titeket! Bízom abban is, hogy nehézségeink megoldódnak.
Ákos, 2016.07.10. 19:58:35
Ha a jó alvás megvolt, akkor korán kelek (5-6) és munka előtt kimegyek futni. A pohár vÍz alap. Innen már csak egyre jobb lesz...
Haering Antal, 2016.07.10. 12:59:18
Én mindig pozitívan ébredek! Először is örülök,hogy felébredtem,másodszor pedig sorba veszem a napi feladatokat és már a megoldásukra koncentrálok.Ezután jön a víz,a kávé....stb!
Petrók Éva, 2016.07.10. 12:22:32
Egész életemben rohantam, most hogy ny,dijas vagyok os van eg w2 éves máltai kiskutyám mindenreggel örömteli az ébredésem. 21-30 perces meditálás ,, előkészület, reggeli hátmasszás, megteervezzük napunkat...és békéében vidáman végig éljük. Mióta meg van a kiskutyán sokkal boldogabban telnek a napjaim, jól esik a napi sok séta vele.
Péter, 2016.07.10. 11:07:11
Van pesszimisták klubja. Csak ki kell menni az utcára. :))))
Csaba, 2016.07.10. 11:01:34
Mikor lesz a Peszimistak klubja.

Mennyire tartod magadat tudatos embernek?

Igen. Tudatos vagyok az étkezésben.
Igen. Tudatos vagyok a környezetem védel/mében.
Igen. Tudatos vagyok a gondolataim befogadásában.
Nem tudom. Tudatosság? Az valami úri huncutság?!
Nem. Ahogy esik ugy puffanOK.
korábbi szavazások