optimista országok

Thaiföld 100%Közép-Afrikai Köztársaság 100%Seychelle-szigetek 100%
Venezuela 100%Argentína 100%Szamoa 100%
Zimbabwe 100%Panama 93%Ruanda 87%
Amerikai Virgin-szigetek 77%Brunei 77%Ausztrália 74%
Jordánia 73%Nicaragua 67%Szingapúr 67%
Ciprus 63%Namíbia 63%Olaszország 63%
Írország 62%Görögország 62%Finnország 62%
Izrael 61%Maldív-szigetek 60%Azerbajdzsán 60%

nyitóoldal > hirek > Optimista sajtófigyelés > Gyógyító varázs

Gyógyító varázs

2006.06.29.

Gyógyító varázslatok

A nevetés terápiát évtizedekkel ezelőtt az USA-ban fedezte fel - találta ki?! - a kontinens egyik legnagyobb nevettetője, a hírneves bohóc Patch Adams. Európába nagy valószínűséggel Robin Williams nagysikerű filmje hozta el hírét. Magyarországon 2000-ben a Piros Orr Alapítvány kezdeményezésére indultak látogatóba az első bohócdoktorok a gyermekkórházakba. A jókedv fontos része annak az immár harmadik éve tartó programnak is, amelyet a K&H Bank hívott életre Gyógyvarázs néven.

Nincs olyan vállalkozás, amely távlatos segítséget tudna nyújtani az ezer sebből vérző hazai egészségügynek. A legjobb szándékkal megszervezett támogatás is csupán arra lehet elég, hogy a legsürgetőbb gondokon enyhítsen. A gyermekkórházak számára például a modern műszerek, berendezések beszerzése szinte megvalósíthatatlan feladat. Köztudott, hogy a gyermekeket kezelő intézmények financiális lehetőségei még az általános szinttől is elmaradnak, itt gyakran még az alapvető eszközökből is óriási hiány van. Okos programot dolgozott ki a K&H Bank, amikor 2004-ben úgy döntött teljes mecénási tevékenységének egyik legnagyobb hangsúlyát a gyermekegészségügyre helyezi.


Az indulás évében 25 millió forintértékű pályázatot hirdetett meg gyermekkórházak és kórházi gyermekosztályok számára. Nagyon keveset értünk az egészségügyhöz - mondja Horváth Magyary Nóra a bankház kommunikációs igazgatója - tehát arra törekedtünk, hogy a pályázók nagyon pontosan határozzák meg az igényelt támogatással milyen eszközöket, kívánnak biztosítani a maguk számára, hogyan segíti elő a gyógyulást az új berendezés, mennyivel több beteget tudnak ellátni a felszereléssel. Konkrét árajánlatokat is csatolniuk kellett a beszerzési lehetőségek mellé. Úgy véltük, hogy ezzel megkönnyítjük a döntést a kuratórium számára is, amelynek neves gyermekgyógyászok, szakértő tanácsadók messze többségben a tagjai. A bank két delegáltja csupán asszisztál az ő döntéseikhez. Pénzügyi támogatásban végül is 5 kórház részesült, 5-5 millió forintértékben.

Nagyon fontosnak tartottuk, hogy ezen kívül bevessük a jókedv terápiás hatását is, amelyről a bank munkatársai sokat hallottak, elsősorban külföldön. Az a "lélekgyógyító" program, amelyet ugyancsak szakértők segítségével állítottunk össze 15 kórházat érintett. A szórakoztató, mulatságos műsorral évente többször is bejárta a jól összeválogatott csapat a gyermekintézményeket és a visszajelzések szerint közreműködésüknek óriási hatása volt a gyógyításban.

A Gyógyvarázs projektnek olyan sikere volt, hogy 2005-ben szembesülnünk kellett azzal, hogy a korábbinál is jóval nagyobb számú pályázó igényeit kell kielégítenünk. A pályázatot is kiterjesztettük, mert például a gyermekmentő szolgálatoknál is elemi szükségleteket kellett biztosítani. Gondolkoztunk, hogyan tudnánk kitágítani az anyagi kereteket. Erre több lehetőséget is láttunk. Például az ötmilliós keretet nem minden nyertes használta ki, így a maradék összegeket félretettük.

A karácsonyi időszak újabb forrás-teremtő lehetőségeket jelentett. A bank úgy döntött, hogy a hagyományos karácsonyi ajándékok helyett csupán egy levelet küld ügyfeleinek, partnereinek, amelyben megírja: a megemlékezésre szánt összeget a Gyógyvarázs programra fordítja. Hadd tegyük hozzá, egyetlen cég sem akadt, amely nehezményezte volna a szokásos ajándék ilyenfajta megváltását, sőt támogatták a kezdeményezést. Munkatársait is bevonta a K&H az akcióba, oly módon, hogy a közös karácsonyi vacsorákhoz nyújtott hozzájárulásról lemondhattak a gyerektámogatás javára. Az így összegyűlt összegekkel a pályázat 6. és 7. és részben a 8. helyezettjének is megvehették a kívánt berendezéseket. A második félévben ad hoc alapot is létesítettek olyan gyorssegélyekre, amelyek létfontosságú, soron kívüli igények kielégítésére szolgáltak. Így jutott hozzá például a Pető Intézet egy hét alatt 2 millió forintos támogatáshoz, amely fennmaradását segítette elő.

Komoly piackutatás előzte meg az idei pályázat kiírását. A kört az elemzések alapján tovább kellett bővíteni, hogy támogathassák az újszülött osztályok műszeres felszereltségét és életmentő egészségügyi berendezések beszerzését. Miután a két éve tartó szórakoztató programot is bővítették újabb intézményekben és ad hoc programot is fenn kívánják tartani, újabb forrás -bővítésre kellett lehetőséget keresniük. Szellemes ötlettel az ügyfeleket vonták be a misszióba. A Bankháznak 30 ezer olyan ügyfele van, amely dombornyomott MasterCard kártyát használ. őket értesítették arról, hogy minden 1000 forintos vásárlás után, 1 forintot a Gyógyvarázs céljára fordít a bank. Ha a 2005-ös vásárlásokat vesszük figyelembe ennél a körnél, akkor az akció révén az 1 forintokból tavaly 8 millió forint jöhetett volna össze - hangsúlyozza a kommunikációs igazgató. Idén talán még többre is számíthatnak, egyfelől mert a kártyás fizetések száma -ha lassan is - de növekszik Magyarországon. Másfelől pedig elképzelhető, hogy a felhívás nyomán talán a 30 ezer partner is ambicionálni kezdi, hogy ily módon hozzájáruljon a gyermekegészségügyhöz. Különösen, mert nem kerül másba, mint, hogy gyakrabban vegye elő a kártyáját.

Forrás: http://www.nepszava.hu/default.asp?cCenter=article.asp&nID=805185

Ingyenes, anonim HunOpti önismereti tesztünkből te is megtudhatod mennyire látod optimistán a jelened. Kitölthető akár ide kattintva is: HunOpti

2019. január 1-től az Optimista Klub archiválódik. Mit szól ehhez?

Nekem mindegy.
Nem örülök, mert szeretem az oldalt.
Remélem nem lettetek pesszimisták?
Szívesen szervezném tovább. Kérlek lépj kapcsolatba velem!
korábbi szavazások