ÔĽŅ
Bejelentkezés: email cím: jelszó:

ok

optimista orsz√°gok

Thaiföld 100%Közép-Afrikai Köztársaság 100%Seychelle-szigetek 100%
Venezuela 100%Argentína 100%Szamoa 100%
Zimbabwe 100%Panama 93%Ruanda 87%
Amerikai Virgin-szigetek 77%Brunei 77%Ausztr√°lia 74%
Jord√°nia 73%Nicaragua 67%Szingap√ļr 67%
Ciprus 63%Namíbia 63%Olaszország 63%
Finnorsz√°g 62%G√∂r√∂gorsz√°g 62%√ćrorsz√°g 62%
Izrael 61%Azerbajdzsán 60%Maldív-szigetek 60%

nyitóoldal > hirek > Híres emberek - Optimista riportok > ePR

ePR

2004.10.07.

A technol√≥giai r√©szv√©nyek sz√°rnyal√°s√°hoz kapcsol√≥d√≥ t√ļlzott rem√©nyek gyakran spekul√°ci√≥hoz vezetnek, b√°r az interaktivit√°s dinamikusan bŇĎv√ľlŇĎ piaca egyre kisebb √©s egyre specializ√°ltabb ter√ľletek l√©trehoz√°s√°ra k√©szteti az internetes szolg√°ltat√≥kat. ErrŇĎl besz√©lgett√ľnk Szil√°gyi P√©terrel, a Mirai Interactive Kft. √ľgyvezetŇĎ igazgat√≥j√°val.

Optimista PR: Az √Ėn c√©ge milyen ter√ľleteken tev√©kenykedik?

Szil√°gyi P√©ter: AlapvetŇĎen digit√°lis technol√≥giai megold√°sokra szakosodtunk. ElsŇĎsorban internetes fejleszt√©sekkel, multim√©di√°s CD-megold√°sokkal √©s rendszerfejleszt√©si feladatokkal foglalkozunk, erŇĎs hangs√ļlyt helyezve a kommunik√°ci√≥s megold√°sokra. Olyan “megold√°sokat” sz√°ll√≠tunk az √ľgyfeleink sz√°m√°ra az eml√≠tett ter√ľleteken, melyek az interaktivit√°sra √©p√ľlnek. Seg√≠ts√©get ny√ļjtunk ahhoz, hogy kihaszn√°lj√°k az √ļj technol√≥gi√°k lehetŇĎs√©geit az √ľzleti partnereikkel val√≥ kapcsolattart√°sban, k√ľlsŇĎ- √©s belsŇĎ v√°llalati kommunik√°ci√≥ban, inform√°ci√≥cser√©ben, marketingtev√©kenys√©gben. Az esetek legnagyobb r√©sz√©ben mindaz, amit az √ľgyf√©l sz√°m√°ra ny√ļjtunk, √©rintŇĎlegesen vagy eg√©sz√©ben kapcsol√≥dik a rekl√°m, a PR √©s a marketing ter√ľlet√©hez. Nagyon sokszor elŇĎfordul, hogy m√°s √ľgyn√∂ks√©gekkel egy√ľttmŇĪk√∂dve szolg√°ljuk ki az √ľgyfelek ig√©nyeit. Ez lehet p√©ld√°ul egy internetes megjelen√©s kialak√≠t√°sa, egy rekl√°mkamp√°ny k√≠s√©rŇĎjek√©ppen. A Mirai Interactive k√ľlsŇĎ megjelen√©s√©ben is szeretn√© kifejezni eddigi sikereit, ez√©rt √ļj arculattal jelent meg nem r√©giben. A v√°ltoz√°s legink√°bb a meg√ļjult honlapunkon √©rz√©kelhetŇĎ, amely a leg√ļjabb trendeknek megfelelŇĎen minimalista design megold√°sokat alkalmaz. Az oldalon a szok√°sosn√°l kevesebb k√©p tal√°lhat√≥, √©s minden elemnek meghat√°rozott funkci√≥ja van. A Mirai-nak ez a negyedik weboldala, a design az √ļj c√©ges arculati elemeket haszn√°lja.

OPR: Mennyiben k√ľl√∂nb√∂znek az "interakt√≠v √ľgyn√∂ks√©gek" a web design st√ļdi√≥kt√≥l?

SZ.P.: A webdesign st√ļdi√≥ internetes megold√°sokat, honlapokat, port√°lokat √©s ilyen form√°ban web design munk√°t v√©gez egy √ľgyf√©l sz√°m√°ra, m√≠g az √ľgyn√∂ks√©gi tev√©kenys√©g sokkal szerte√°gaz√≥bb kommunik√°ci√≥s strat√©gi√°k kialak√≠t√°s√°t is mag√°ban foglalja. Ide tartozik az o­nline kamp√°nyok szervez√©se, pr-esem√©nyek t√°mogat√°sa, illetve belsŇĎ kommunik√°ci√≥s rendszerek kialak√≠t√°sa is. Mint √ľgyn√∂ks√©g, sokkal t√°gabb tev√©kenys√©gi k√∂rt l√°tunk el. Az√©rt indultunk el ebben az ir√°nyban, √©s folytatjuk az√≥ta is az √ľgyn√∂ks√©gi ter√ľleten a mŇĪk√∂d√©s√ľnket, mert azt tapasztaltuk, hogy az √ľgyfelekn√©l egyre nagyobb az ig√©ny az √°tfog√≥, integr√°lt szolg√°ltat√°sokra. Mivel ez a ter√ľlet a nagyon gyorsan fejlŇĎdik az informatikai lehetŇĎs√©gek miatt, gyors reag√°l√°st ig√©nyel, nincs idŇĎ √∂sszefogni a k√ľl√∂nb√∂zŇĎ ter√ľletek szereplŇĎit, √©s a legt√∂bben nincsenek is felk√©sz√ľlve arra, hogy koordin√°lj√°k egy web design st√ļdi√≥, egy rekl√°m√ľgyn√∂ks√©g √©s adott esetben egy pr √ľgyn√∂ks√©g munk√°j√°t is. Az interakt√≠v √ľgyn√∂ks√©g teh√°t - mint forma - a n√°lunk fejlettebb internetes kult√ļr√°kban m√°r teljesen elismert tev√©kenys√©g. Magyarorsz√°gon az elm√ļlt √©vekben √©rkezett hozz√°nk ez a hull√°m, √©s a m√ļlt √©v v√©g√©tŇĎl nagy fordulathoz √©rkezett ez a piac is. Mindez abba az ir√°nyba mutat, hogy sokkal t√∂bb akt√≠v ig√©ny √©rkezik c√©g√ľnkh√∂z, √©s egyre nagyobb, komolyabb elk√©pzel√©sekkel fordulnak hozz√°nk. A piac nagyon dinamikusan nŇĎ, √©s azt hiszem, ez a tendencia egy ideig m√©g biztosan fokoz√≥dni fog.

OPR: A vállalatok marketingkommunikációs törekvéseiben hol és milyen formában kap szerepet az Internet?

SZ.P.: Az Internetnek vannak korl√°tai, de a marketingkommunik√°ci√≥ rengeteg m√≥don tudja ezt a fel√ľletet haszn√°lni, kezdve egy egyszerŇĪ term√©kismertetŇĎ-, vagy v√°llalati honlap elhelyez√©s√©tŇĎl eg√©szen ezeknek a k√ľl√∂nb√∂zŇĎ ir√°ny√ļ prom√≥ci√≥j√°ig. Mivel nagyon gyors a digit√°lis k√∂zeg, kitŇĪnŇĎen alkalmasak arra, hogy az inform√°ci√≥kat gyorsan lehessen k√∂zz√©tenni, friss√≠teni, kieg√©sz√≠teni. J√≥ p√©lda erre az elm√ļlt idŇĎszakban indult sz√°mos h√≠rport√°l megjelen√©se, vagy a v√°llalatok eset√©n tapasztalhat√≥ n√∂vekvŇĎ belsŇĎ ig√©ny saj√°t e-strat√©gi√°juk megfogalmaz√°s√°ra √©s megval√≥s√≠t√°s√°ra. A kifel√© ir√°nyul√≥ kommunik√°ci√≥ ut√°n a v√°llalatok sz√°mos esetben felismerik a befel√© t√∂rt√©nŇĎ kommunik√°ci√≥ jelentŇĎs√©g√©t is, teh√°t azt, hogy a v√°llalati folyamatokban, kommunik√°ci√≥ban hogyan tudj√°k felhaszn√°lni azokat a technikai lehetŇĎs√©geket, amelyek az o­nline megold√°sokban rejlenek. Visszat√©rve a k√ľlsŇĎ kommunik√°ci√≥hoz: a lehetŇĎs√©gek nagyon sz√©lesek a marketing ir√°nyults√°g√ļ, illetve a PR- szakemberek sz√°m√°ra. Az Internet mint hordoz√≥ k√∂zeg nagyon sok lehetŇĎs√©get rejt mag√°ban. Vannak m√°r most olyan megold√°sok, amelyeket hat√©konyan ki lehet haszn√°lni, melyekkel a hagyom√°nyos marketingkommunik√°ci√≥s tev√©kenys√©g kieg√©sz√≠thetŇĎ, vagy esetenk√©nt teljes eg√©sz√©ben helyettes√≠thetŇĎ. Az egyszerŇĪ megjelen√©stŇĎl √©rdemes elindulni, egy honlap kialak√≠t√°s√°t√≥l. Egy honlap eset√©n testre szabott m√≥don a legk√ľl√∂nb√∂zŇĎbb form√°kat lehet haszn√°lni az inform√°ci√≥ k√∂zz√©t√©tel√©re, az egyszerŇĪ statikus kiviteltŇĎl, az anim√°lt, figyelemfelkeltŇĎ megold√°sokig. A honlapon k√≠v√ľl haszn√°lhat√≥ak m√°s megold√°sok is, mint pl. egy h√≠rlev√©l ind√≠t√°sa, vagy egy idŇĎszakos ismertetŇĎ e-mailben kik√ľldve. Egyes szakosodott √ľzlet√°gak port√°lokat is kialak√≠tanak saj√°t ter√ľlet√ľk√∂n, amelyeknek egy r√©sze alapvetŇĎen h√≠rport√°l, de vannak v√°llalatok √°ltal √ľzemeltetett port√°lok is, melyek kifejezetten a tev√©kenys√©gi k√∂r√ľkbe tartoz√≥ inform√°ci√≥kat pr√≥b√°lj√°k √∂sszegyŇĪjteni, √©s √≠gy akt√≠v kommunik√°ci√≥s szerepet kapnak. Ezen k√≠v√ľl fel lehet haszn√°lni a h√≠rre szakosodott port√°lok marketing- √©s pr-lehetŇĎs√©gei is. Kamp√°nyokat, prom√≥ci√≥kat lehet szervezni, amelyek kifejezetten akci√≥szerŇĪen h√≠vj√°k fel az emberek figyelm√©t a k√ľl√∂nb√∂zŇĎ akci√≥kra, esem√©nyekre.

OPR: Hogyan illeszkedhet az Internet a céges marketingkommunikációs folyamatokhoz?

SZ.P.: Az elm√ļlt idŇĎszakban folyamatosan integr√°l√≥dik, azonban c√©g √©s c√©g k√∂z√∂tt √≥ri√°si k√ľl√∂nbs√©gek vannak az integr√°ci√≥ f√°zisait tekintve. Vannak, akik most kezdik el, most k√≠s√©rleteznek a megold√°sokkal, √©s vannak, akik m√°r pontosabban tudj√°k, mit szeretn√©nek, √©s akt√≠van keresik ehhez a megfelelŇĎ partnert. Ez ut√≥bbiak sokkal tudatosabban v√°lasztanak m√°r a st√ļdi√≥k √©s √ľgyn√∂ks√©gek k√∂z√∂tt is. A Mirai Interactive √ľgyn√∂ks√©gi szerepe nemcsak arr√≥l sz√≥l, hogy egy j√≥ megold√°st √©s egy √ľgyf√©lk√∂zpont√ļ szolg√°ltat√°st ny√ļjtunk, hanem enn√©l sokkal t√∂bbre van sz√ľks√©g. Mi egy√ľtt gondolkozunk az √ľgyfeleinkkel a marketing c√©lkitŇĪz√©seik o­nline megval√≥s√≠t√°sr√≥l, valamint arr√≥l, hogy hogyan illeszthetik be akt√≠v elemk√©nt az √ļj m√©dia lehetŇĎs√©geit a marketingkommunik√°ci√≥s eszk√∂zt√°rukba. Sok esetben az offline megold√°sokhoz integr√°l√≥dik az Internetes pr, marketing. Egy-egy offline prom√≥ci√≥t napjainkban m√°r sok esetben o­nline h√°tt√©r is t√°mogat, hiszen egy internetes h√°tt√©r-honlapon bŇĎvebb inform√°ci√≥kat lehet megjelen√≠teni.

OPR: A v√°llalati belsŇĎ kommunik√°ci√≥ egyre n√©pszerŇĪbb eszk√∂ze az extranet √©s az intranet. Mi a k√ľl√∂nbs√©g ezen megold√°sok k√∂z√∂tt, √©s kiknek aj√°nlj√°k?

SZ.P.: Az intranetes megold√°sok a v√°llalat belsŇĎ kommunik√°ci√≥j√°t t√°mogatj√°k. A k√∂z√∂ss√©g√©p√≠tŇĎ szereptŇĎl, eg√©szen a belsŇĎ folyamatir√°ny√≠t√°sig √©s erŇĎforr√°s-gazd√°lkod√°sig terjedhet egy ilyen megold√°s. Egy intranetes rendszer l√©nyege mindig az inform√°ci√≥√°raml√°s elŇĎseg√≠t√©se, √©s mint ilyen, mindig testre-szabott megold√°st ig√©nyel. A k√∂zelm√ļltban fejezt√ľk be egy rendszerintegr√°tor belsŇĎ inform√°ci√≥s rendszer√©nek kialak√≠t√°s√°t, mely t√∂bbek k√∂z√∂tt belsŇĎ f√≥rumokat, k√∂z√∂ss√©gi oldalakat, projekt inform√°ci√≥kat, term√©kismertetŇĎket √©s folyamatosan karbantartott, friss v√°llalati h√≠reket szolg√°ltat amunkat√°rsaknak. Ezeket az intranetes megold√°sokat gyakran tov√°bbfejlesztik, √©s a k√ľlvil√°g fel√© is kinyitj√°k, vagyis extranetes jellegŇĪv√© v√°lnak. Mindez egy pont ut√°n √°ltal√°ban √∂sszef√ľgg a CRM-mel (Customer Relationship Management), teh√°t √ľgyf√©lkapcsolat-menedzsment strat√©gi√°kkal. C√©lja, hogy a k√ľl√∂nb√∂zŇĎ partnerek megfelelŇĎ int√©zked√©sek √©s biztons√°g mellett r√©szes√ľlhessenek az inform√°ci√≥b√≥l, √©s v√©g√ľl elektronikus platformra lehet √≠gy √°thelyezni a kapcsolattart√°s egy r√©sz√©t, vagy ak√°r eg√©sz√©t.

OPR: Milyen lehetŇĎs√©g rejlik egy intranet-rendszerben? Hogyan seg√≠ti a v√°llalati belsŇĎ kommunik√°ci√≥t? Milyen elemek √©p√≠thetŇĎk be egy intranet-rendszerbe? Mi a legut√≥bbi intranetes munk√°juk?

SZ.P.: Intranetes rendszerekn√©l lehet t√∂bb modult is integr√°lni, att√≥l f√ľggŇĎen, mi a c√©lja az intranetnek. Tartalmazhat belsŇĎ f√≥rumokat, ak√°r k√©parch√≠vumokat, esem√©nyeket, term√©kle√≠r√°sokat, projektekrŇĎl sz√≥l√≥ inform√°ci√≥kat, √©s lehet belsŇĎ h√≠rad√°sra is haszn√°lni Ezenfel√ľl integr√°lhat√≥ak tov√°bbi egyszerŇĪ k√∂z√∂ss√©g√©p√≠tŇĎ elemek is, mint p√©ld√°ul a n√©vnapmodul, amely figyeli az adott napi n√©vnapokat √©s lehetŇĎs√©get ad a munkat√°rsaknak, hogy a rendszeren kereszt√ľl felk√∂sz√∂nts√©k egym√°st. Egy m√°sik lehetŇĎs√©gk√©nt p√©ld√°ul az intraneten kereszt√ľl bizonyos k√©rd√©sekben ki lehet k√©rni a munkat√°rsak v√©lem√©ny√©t. A rendszer t√°mogatja a k√©rd√©sek feltev√©s√©t, a v√°laszok begyŇĪjt√©s√©t √©s azok √©rt√©kel√©s√©t.

OPR: Hogyan kapcsolódik a multimédia az Internethez?

SZ.P.: A multim√©dia a kreat√≠v design megold√°sokr√≥l, a kommunik√°ci√≥ egyfajta csomagol√°s√°r√≥l sz√≥l. Interneten nagyon j√≥l haszn√°lhat√≥, nagyon j√≥ technol√≥gi√°k l√©teznek m√°r, p√©ld√°ul a Flash-es megold√°sok nagyon elterjedt√© v√°ltak, √©s ez nagyon j√≥l √∂sszek√∂ti az Internetet a multim√©di√°s cd-rom megold√°sokkal is. Sokszor multim√©di√°s cd-rom kiv√©telez√©s ment√©n internetes honlap is k√©sz√ľl. P√©ld√°ul nemr√©g fejezt√ľk be az egyik vezetŇĎ aut√≥gy√°rt√≥ term√©k√©nek bevezetŇĎ kamp√°ny√°hoz egy multim√©di√°s kamp√°nyanyag elk√©sz√≠t√©s√©t, amely egy DM-kamp√°ny alapmegold√°s√°t adta. A mini cd-, melyet egy tesztvezet√©sre h√≠vott huszon√∂tezer embernek k√ľldtek el, √©s a legut√≥bbi inform√°ci√≥nk szerint a visszajelz√©si ar√°ny el√©rte a 31%-t, ami az √°ltal√°nos visszajelz√©si √°tlaghoz k√©pest kiemelkedŇĎen magas. Ennek oka elsŇĎsorban a multim√©dia megold√°sok √ļjszerŇĪs√©g√©ben √©s a profi kivitelez√©sben keresendŇĎ.

OPR: Milyen az √©rdeklŇĎd√©s az √Ėn√∂k portfoli√≥ja ir√°nt?

SZ.P.: Megb√≠z√°saink egy r√©sze k√∂zvetlen√ľl az √ľgyfelektŇĎl √©rkezik, akik t√∂bbs√©ge aj√°nl√°sok √ļtj√°n jut el hozz√°nk, illetve az esetek jelentŇĎs h√°nyad√°ban pr- √©s rekl√°m√ľgyn√∂ks√©gek keresnek meg benn√ľnket aj√°nlatt√©telre √©s √≠gy vel√ľk szorosan egy√ľttmŇĪk√∂dve alak√≠tjuk ki az √ľgyf√©l sz√°m√°ra a k√≠v√°nt internetes megold√°st. ElsŇĎ l√©p√©sk√©nt meg kell ismerni, hogy, az adott v√°llalat milyen technol√≥gi√°kat haszn√°l sz√≠vesen, milyen a c√©g term√©keinek, szolg√°ltat√°sainak pozicion√°l√°sa, arculata, mik a marketingkommunik√°ci√≥s szempontok, ki a c√©lcsoport. Ehhez kapcsol√≥d√≥an a ki kell alak√≠tani egy o­nline kommunik√°ci√≥s tervezetet, amely v√°logat az e-PR eszk√∂zt√°rb√≥l. Az eszk√∂z√∂k sk√°l√°ja sz√©les: kezdve egy honlap kialak√≠t√°s√°t√≥l, az o­nline sajt√≥t√°j√©koztat√≥k szervez√©s√©n kereszt√ľl, e-mail alap√ļ dm lev√©l kamp√°nyok lebonyol√≠t√°s√°n √©s az o­nline v√°ls√°gkommunik√°ci√≥s megold√°son √°t, eg√©szen a v√°llalati belsŇĎ kommunik√°ci√≥s rendszerek kialak√≠t√°s√°ig. Az, hogy egy c√©g mely eszk√∂z√∂ket v√°lasztja minden esetben testre-szabott tervez√©st ig√©nyel. Az elm√ļlt idŇĎszakban a c√©geket a legk√ľl√∂nb√∂zŇĎbb megold√°sokkal seg√≠tett√ľk.

OPR: A technol√≥giai r√©szv√©nypiac megrend√ľl√©se miatt Magyarorsz√°gon tapasztalhat√≥-e szkepticizmus a piaci helyzettel kapcsolatban?

SZ.P.: A "dot.com kr√≠zis" utol√©rte az amerikai √©s nyugat-eur√≥pai internetes c√©geket, illetve itt Magyarorsz√°gon is √©rezhetŇĎ egyes port√°lok aktivit√°s√°n. Azt hiszem, Magyarorsz√°gon alapvetŇĎen az idŇĎcs√ļsz√°s √©s a kisebb e-commerce aktivit√°s miatt nem olyan komoly a helyzet, mint aminek tan√ļi lehett√ľnk Amerik√°ban √©s egy√©b fejlettebb orsz√°gokban is. V√©lem√©nyem szerint az orsz√°g olyan szerencs√©s helyzetben van, hogy egyfajta √°tmenettel √°t tudja v√©szelni ezt a helyzetet. Ahol viszont nem t√∂rt√©nt √°tt√∂r√©s a mi tapasztalatunk szerint, sŇĎt stabiliz√°l√≥dik √©s n√∂vekszik a piac, az kifejezetten a v√°llalati szf√©ra, √©s nem a port√°l √©s rekl√°mbev√©telbŇĎl √©lŇĎ megold√°sok, hisz a v√°llalatok j√≥l megalapozott √ľzleti mŇĪk√∂d√©ssel b√≠rnak a nem virtu√°lis vil√°gban. Az ŇĎ o­nline megjelen√©seik nagyon erŇĎs lend√ľletet vettek az idei √©vben. Ennek elsŇĎsorban az lehet az oka, hogy a legt√∂bb c√©g felismerte ennek sz√ľks√©gess√©g√©t, √©s idej√©ben k√∂lts√©gvet√©st allok√°lt ezekre a c√©lokra. Ez a folyamat a j√∂vŇĎben csak fokoz√≥dni fog. √ögy hiszem, a k√∂vetkezŇĎ 1-3 √©vben azt a tendenci√°t fogjuk l√°tni, hogy egyre t√∂bb √©s egyre ink√°bb komolyabb megold√°sokat visznek internetes fel√ľletre. Akiknek eddig egy honlapjuk volt, azok egy teljes rendszerrel is megpr√≥b√°lkoznak. A bankokn√°l p√©ld√°ul l√°that√≥ ez a fejlŇĎd√©s: a kezdeti ismertetŇĎ honlapon t√ļl napjainkban m√°r a legt√∂bb bank o­nline szolg√°ltat√°sokat is k√≠n√°l.

OPR: Jelenleg milyen az interakt√≠v √ľgyn√∂ks√©gi piac Magyarorsz√°gon?

SZ.P.: Az interakt√≠v √ľgyn√∂ks√©gi forma erŇĎsen kezd elv√°lni a m√°r eml√≠tett design st√ļdi√≥k √©s fejlesztŇĎ csapatok tev√©kenys√©g√©tŇĎl. Tapasztaljuk √©s l√°tjuk, hogy kev√©s szolg√°ltat√≥ akar, vagy k√©pes ebbe az ir√°nyba l√©pni. EbbŇĎl ad√≥d√≥an jelenleg kev√©s az interakt√≠v √ľgyn√∂ks√©g. Van egy-k√©t nagyobb, illetve vannak olyan fŇĎbb c√©gek, amelyek peremter√ľletekrŇĎl √©rkeznek, teh√°t vagy v√°llalnak √ľgyn√∂ks√©gi tev√©kenys√©get, vagy mint rekl√°m√ľgyn√∂ks√©g v√©gzik el ezeket a feladatokat. Tapasztalatunk azt mutatja, hogy nem minden esetben szerencs√©s, hogyha √©rintŇĎleges ter√ľletrŇĎl l√©p ebbe az ir√°nyba egy szolg√°ltat√≥ c√©g, mivel ez a tev√©kenys√©g meglehetŇĎsen m√°s filoz√≥fi√°t ig√©nyel. √Ėtv√∂zni kell a kreativit√°st, a fejleszt√©si szempontokat √©s a kommunik√°ci√≥s szaktud√°st. Mindh√°rom elengedhetetlen √©s alapvetŇĎ fontoss√°g√ļ. Emiatt azt hiszem, hogy a magyar piac m√©g nagyon sok fejlŇĎd√©st fog l√°tni az elk√∂vetkezendŇĎ idŇĎszakban. Ez√©rt van tal√°n az ilyen t√≠pus√ļ c√©geknek jelen pillanatban erŇĎteljes helyzeti elŇĎny√ľk. Olyan szak√©rtelmet k√©pviselnek, amelyet egyelŇĎre neh√©z megszerezni √©s integr√°ltan, sz√©les k√∂rben alkalmazni.

OPR: Sz√°mos PR szakember sz√°m√°ra a Mirai Interactive neve az ePR kapcs√°n cseng ismerŇĎsen. Mit jelent az ePR a Mirai √©rtelmez√©se szerint?

SZ.P.: R√∂viden √∂sszefoglalva, ez a megold√°s √∂tv√∂zi az interakt√≠v elemeket √©s a tradicion√°lis PR-tev√©kenys√©get. A nyilv√°noss√°gszervez√©s √©s a k√∂z√∂ns√©gkapcsolatok internetes fel√ľleteken is j√≥l mŇĪk√∂dnek, ugyanakkor gazdagabb elemekkel kieg√©sz√≠thetŇĎk. A Rowland PR-√ľgyn√∂ks√©ggel 2000. okt√≥ber√©ben k√∂z√∂sen ind√≠tott szolg√°ltat√°s a mai napig nagy √©rdeklŇĎd√©sre tart sz√°mot, √©s √∂r√ľl√ľnk, hogy Magyarorsz√°gon elsŇĎk√©nt √°ll√≠tottunk √∂ssze egy, a hagyom√°nyos PR tev√©kenys√©get az √ļj m√©dia elemeivel kieg√©sz√≠tŇĎ "√∂tletcsomagot".

OPR: Felk√©sz√ľlt a magyar c√©lcsoport az e-PR fogadtat√°s√°ra?

SZ.P.: √Āltal√°nosan technikailag az e-PR mint szolg√°ltat√°s nem v√°lik el az egy√©b interakt√≠v szolg√°ltat√°sokt√≥l. Sokkal ink√°bb egy m√°s-fajta hozz√°√°ll√°st ig√©nyel, √©s a tudatoss√°g sok lend√ľletet k√∂vetel meg a r√©sz√ľnkrŇĎl. Be kell vezetni a koncepci√≥t, hogy meg√©rts√©k az emberek, mirŇĎl sz√≥l, hogy elfogadj√°k a fontoss√°g√°t, hiszen csak ekkor tudunk egy√ľttmŇĪk√∂dni. √Čp√≠teni kell az utat, √©s ehhez hozz√°j√°rul, ha √©rdeklŇĎd√©st √©s nyitotts√°got tapasztalunk. Az e-PR egy olyan ter√ľlet, amely folyamatosan fejlŇĎdik √©s egyre sz√©lesebb k√∂rben v√°lik ismert√© √©s haszn√°ltt√°. Term√©szetesen, mint ahogy az interakt√≠v ter√ľletnek, √ļgy az e-PR-nak mint szolg√°ltat√°snak is m√©g nagyon sok fejlŇĎd√©si l√©pcsŇĎn kell √°tmennie. Fontos az elŇĎretekintŇĎ tudatoss√°g, amely m√°r r√∂vid t√°von is versenyelŇĎnyt √©s sz√≠nvonalasabb megold√°sokat eredm√©nyezhet egy-egy c√©g eset√©ben.

Cronio

Ingyenes, anonim HunOpti √∂nismereti teszt√ľnkbŇĎl te is megtudhatod mennyire l√°tod optimist√°n a jelened. Kit√∂lthetŇĎ ak√°r ide kattintva is: HunOpti

Szólj hozzá!

TE mit v√°rn√°l el egy optimista partner,- bar√°t t√°rskeresŇĎ oldalt√≥l?

Hogy lehessen benne √ľzleti partnereket is keresni.
Nem várok el semmit, mert boldog párkapcsolatban élek.
Legyen videos bemutatkoz√°si lehetŇĎs√©g.
Ingyenes legyen.
Csak t√°rskeresŇĎ nem √©rdekel, de bar√°t, ismerkedŇĎs kv√°zi k√∂z√∂ss√©gi oldal, az igen.
kor√°bbi szavaz√°sok