Bejelentkezés: email cím: jelszó:

ok

optimista országok

Thaiföld 100%Közép-Afrikai Köztársaság 100%Zimbabwe 100%
Venezuela 100%Argentína 100%Szamoa 100%
Seychelle-szigetek 100%Panama 93%Ruanda 87%
Amerikai Virgin-szigetek 77%Brunei 77%Ausztrália 74%
Jordánia 73%Szingapúr 67%Nicaragua 67%
Namíbia 63%Ciprus 63%Olaszország 63%
Finnország 62%Görögország 62%Írország 62%
Izrael 61%Egyiptom 60%Maldív-szigetek 60%

nyitóoldal > hirek > Optimista sajtófigyelés > Boldogság-diéta - tényleg örömtelibb lesz tőle az életed?

Boldogság-diéta - tényleg örömtelibb lesz tőle az életed?

2017.10.18.

Edd örömtelivé magad! A depresszió, a rossz hangulat, az idegesség szinte mindenki életét megkeseríti. Ilyenkor azonban nem az a megoldás, hogy gyógyszerekhez nyúlunk vagy addig sírnunk, amíg az összes embertől elmegy a kedvünk, hanem az, hogy változtatunk az étkezésünkön.

Kutatások szerint ugyanis komoly kapcsolat húzódik meg az étrend és a lelkiállapot között: amit elfogyasztasz, az hatással van a kedvedre, hangulatodra. A depressziós emberek például hajlamosak olyan ételeket választani, amik még jobban lehúzzák őket, ilyenek például a gyorskaják, a sütemények, amik tele vannak cukorral és szénhidráttal. Az olyan finomságok viszont, amik vitaminokban, ásványi anyagokban, illetve a megfelelő tápanyagokban gazdagok, képesek mosolyt csalni az arcunkra és boldog(abb)á tenni minket.

A boldogság-diéta

Christine Bailey
séf könyve, a The Brain Boost Diet (magyarul durván annyit jelent, hogy az Agyturbózó étrend) is pontosan erre az elvre épül. Bailey olyan recepteket válogatott össze, amik segítenek az agy helyes működésének kialakításában, ezáltal a hangulat javításában - kvázi kialakított egy boldogság-diétát. Mi kezdetnek egy három napos próbaidőszakot ajánlunk, ami pont jó arra, hogy megtapasztald, nálad hogy válik be a dolog. Mielőtt azonban bemutatnánk a mintaétrendet, eláruljuk a diéta 6 legfontosabb étkezési szabályát.


1. Tartózkodj a feldolgozott élelmiszerektől

A vércukorszint ingadozása nagyban hozzájárul a fent és lent hangulat kialakulásához, ezért ne fogyassz olyan ételeket és italokat, amik ezt előidézhetik. Tartózkodj a feldolgozott élelmiszerektől, amikben finomított cukor és a kelleténél több szénhidrát bújik meg. Ne igyál bolti gyümölcsleveket, helyette válassz fehérjében, egészséges zsírokban gazdag fogásokat (hal, avokádó, magvak) és antioxidánsokban dúskáló zöldségeket.

2. Ne félj a zsíroktól

Az agyunk 60%-a zsír, következésképpen, ha megvonod magadtól a zsírokat, ne csodálkozz, hogy depressziós leszel. Különösen ajánlott a három legfontosabb növényi olaj, az olíva, a kókusz és a halolaj fogyasztása: ezek gazdagok polifenolokban és egyszeresen telítetlen zsírokban, amik elengedhetetlenek az agy normális működéséhez.

3. Igyál zöld teát

A zöld tea az egyik legjobb forrása az antioxidánsoknak, sok benne az agy működését támogató katekin és az L-Theanine, utóbbi köztudottan nyugtató, hangulatjavító hatással bír. Ha stresszes vagy, kortyolj el egy nagy pohárral.

4. Egyél D-vitaminban gazdag finomságokat

A D-vitamin alacsony szintje fokozza a depresszió és a rosszkedv kialakulásának esélyét, így érdemes tenni róla, hogy szervezetünk soha ne fogyjon ki belőle. Mivel télen nem tudunk napozni, fokozottan kell ügyelnünk arra, hogy ilyenkor rengeteg gombát, májat, tojássárgáját, tejtermékeket és olajos halat fogyasszunk, ezekben ugyanis temérdek mennyiségű napfényvitamin található.

5. Az erjesztett ételeket se hanyagold

Kutatások kimutatták, hogy a gyomor-és bélrendszer állapota nagyban befolyásolja a hangulatot. Az erjesztett ételek (például a kefir, a joghurt, a kombucha) segítenek az egészséges bélflóra kialakításában, a hasznos baktériumok termelésében, vagyis általuk jobb lesz a kedvünk, könnyebben kezeljük majd a stresszes szituációkat és nem leszünk olyan idegesek.

6. Pótold a magnéziumot

Amikor stresszelünk, a szervezetünk felemészti a magnéziumtartalékot, holott pont ennek az ásványi anyagnak a feladata, hogy kímélje az idegeinket. A fontosabb magnéziumforrások a burgonya, a zöldségek, a halfélék, a hüvelyesek, a csonthéjas gyümölcsök - építsük be őket az étrendünkbe!

3 napos boldogság-diéta - Mintaétrend

Első nap
Reggeli: csokis zabkása mogyoróval
Ebéd: csirke burrito
Nassolnivaló: avokádó olajos magvakkal
Vacsora: lazac édesburgonya-pürével és párolt zöldségekkel

Második nap
Reggeli: rántotta gombával és spenóttal
Ebéd: citromos tahini kelkáposzta-salátával és csicseriborsóval
Nassolnivaló: kefir
Vacsora: pulyka barna rizzsel és brokkolival

Harmadik nap
Reggeli: smoothie bogyós gyümölcsökből és joghurtból
Ebéd: füstölt makréla saláta kimchivel vagy savanyú káposztával
Nassolnivaló: két marék olajos mag és két kocka étcsokoládé
Vacsora: grillezett bárány és zöldsaláta

Forrás: femcafe.hu

Ingyenes, anonim HunOpti önismereti tesztünkből te is megtudhatod mennyire látod optimistán a jelened. Kitölthető akár ide kattintva is: HunOpti

Szólj hozzá!

TE mit várnál el egy optimista partner,- barát társkereső oldaltól?

Hogy lehessen benne üzleti partnereket is keresni.
Nem várok el semmit, mert boldog párkapcsolatban élek.
Legyen videos bemutatkozási lehetőség.
Ingyenes legyen.
Csak társkereső nem érdekel, de barát, ismerkedős kvázi közösségi oldal, az igen.
korábbi szavazások