Bejelentkezés: email cím: jelszó:

ok

optimista országok

Thaiföld 100%Zimbabwe 100%Venezuela 100%
Argentína 100%Seychelle-szigetek 100%Szamoa 100%
Közép-Afrikai Köztársaság 100%Panama 93%Ruanda 87%
Amerikai Virgin-szigetek 77%Brunei 77%Ausztrália 74%
Jordánia 73%Szingapúr 67%Nicaragua 67%
Ciprus 63%Namíbia 63%Olaszország 63%
Görögország 62%Finnország 62%Írország 62%
Izrael 61%Maldív-szigetek 60%Azerbajdzsán 60%

nyitóoldal > hirek > Optimista sajtófigyelés > A világ legidősebb emberei elmondták, mi a hosszú, boldog élet titka

A világ legidősebb emberei elmondták, mi a hosszú, boldog élet titka

2017.01.02.

Ki ne szeretne hosszú, boldog, egészséges és teljes életet élni? A világ legidősebb emberei elmondták, szerintük mi a titok, az elhangzottakat a kutatók összegyűjtötték, és a legtöbb intelmet kutatási eredményekkel is alátámasztották. Az optimista emberek 12 évvel tovább élnek, mint a pesszimisták az amerikai Mayo Klinika kutatásai szerint. A pesszimisták hajlamosabbak a vírusos megbetegedésekre, és kevésbé valószínű, hogy emlő-, vagy bőrrák üti fel a fejét náluk.

A hosszú, boldog élet a többség számára nagyon csábító: egészségesen és aktívan élni sokáig szeretteink körében, végig kísérni generációk felnőtté válását. Mindezt kivitelezni már nem annyira egyszerű. A világ legidősebb emberei elmondták, szerintük hogyan kell élni ahhoz, hogy aktív és hosszú legyen az életünk. Okoztak meglepetést is a kisöregek!

És ami igazán elgondolkodtató, hogy mindezt a tapasztalatok mellett a kutatások is alátámasztják!

1. Lazíts egy csésze teával
A tea tele van antioxidánsokkal, amelyek segítenek meggátolni a szívbetegséget, a rákot és a korai öregedést is. Egy izraeli tanulmány kimutatta, hogy akik mérsékelten, de rendszeresen isznak teát, lényegesen tovább élnek, mint azok, akik nem, vagy csak alkalomszerűen isszák.

2. Egyensúlyozás minden reggel
Talán elsőre egy kicsit furcsán hangzik, de ha reggel öltözködés közben az egyik, majd a másik lábadon egyensúlyozol, az erősíti a hát, kismedencei és a gyomor környéki izmokat, mindent, ami támasztja a gerincet.
"Ez az egyszerű napi rutinnak hosszú távú előnyei vannak, segít abban, hogy az öregedés során is aktívak maradjunk" - mondta Tom Salzman gyógytornász.

3. Szex hetente legalább kétszer
Egy nagy walesi tanulmány szerint kétszer akkora a halálozás kockázata azoknál, akik havi rendszerességgel sem szexelnek, akik viszont hetente kétszer is, sokáig élnek.
A vizsgálatok szerint azok a (idősebb) párok, akiknek egészséges a szexuális élete, legalább hét évvel fiatalabb a szervezetük - állítja a Royal Edinburgh Hospital tanulmánya. Ennek valószínűleg az is az oka, hogy a szex csökkenti a stresszt, jó kedvet, elégedettséget és jobb alvást eredményez.

4. Napi három dió
A dió az egyik legegészségesebb csonthéjas, mert olyan anyagokat tartalmaz, ami segíti a szervezetet a betegségek elleni küzdelemben, és öregedés gátló antioxidánsokat is tartalmaz. Napi három dió elég ahhoz, hogy minden előnyét teljeskörűen kihasználhassa a szervezeted.

5. Kevesebb fényvédő, de ne égj le
Számos, az Egyesült Királyságban végzett kutatás bebizonyította, hogy minden második ember D-vitamin hiánnyal küzd. Ez a tápanyag a fény által, a bőrünkön keresztül jut a szervezetünkbe. Ha nem éri a bőrünket elég fény, az növeli a kockázatát a szívbetegségeknek, a csontritkulásnak és a ráknak.
Ha napi 15-20 percet eltöltünk a napon mindenféle fényvédő nélkül, az csak a D-vitamin szintet növeli, a bőrrák kialakulásának kockázatát nem.

6. Hat barát, akire mindig támaszkodhatsz
Egy friss ausztrál kutatás szerint a szoros barátságok és családi kötelékek segítenek abban, hogy megélje az ember a száz éves kort. A barátok nyújtotta lelki támasz segít kezelni a stresszt, a szeretet érzése serkenti a dopamin és az oxitocin termelést, ami közérzetjavító, serkenti az agy működését, és lassítja az öregedést.
Más kutatások arra is rámutattak, hogy a hat az optimális számú barát.

7. Hagyd abba az evést 80 százaléknál
Japánban az egyik legalacsonyabb az elhízás, és a legmagasabb a 100 éven felüli emberek aránya. Hogy mi a titkuk? Abba hagyják az evést, amikor úgy érzik, hogy kb. 80 százalékban jóllaktak. A felesleges ételt a tányéron hagyja. Amerikai kutatók is megállapították, hogy az állatok is kétszer olyan hosszú ideig élhetnek, ha csökkentik a táplálékbevitelt.

8. Feküdj le egy órával korábban
Az alváshiány is nagy kockázatot jelent az egészségünkre, depressziót és szívbetegséget eredményezhet. A Harvard egyik kutatása szerint, legalább hét órát kell aludni éjszaka ahhoz, hogy jól regenerálódjanak a sejtjeink. Aki kialussza magát éjjel, annál csökken a szívroham és az agyvérzés kockázata.

9. Rendszeresen használj fogselymet
Az ínybetegségek a legelterjedtebbek a világon. Mivel nem tűnik olyan nagyon komoly betegségnek, sokan nem fordítanak rá kellő figyelmet. Pedig elősegíti a szívbetegségek kialakulását, a cukorbetegséget és egyes rákos megbetegedéseket is.

10. Legyél a részletek embere
Az egyik legjobb előrejelzője a hosszú élettartamnak, ha lelkiismeretes az ember - állítja dr. Howard Friedman, amerikai pszichológus. Eredményei szerint azok az emberek, akik óvatosak a pénzügyekkel, megfontoltak, figyelnek a részletekre, tovább élnek. Úgy látja, hogy a lelkiismeretes emberek több szerotonint termelnek az agyukban, ami jó érzést kelt, ezáltal kevesebbet esznek és jobbat is alszanak.

11. Tarts kisállatot, lehetőleg egy kutyát
Akiknek van házi kedvencük, azok kevésbé stresszesek, kevésbé depressziósak és tovább élnek a kutatások szerint. A kisállatoknak nyugtató hatása is van, csökkentik a szívroham kockázatát. Egy friss tanulmány szerint, akik naponta sétálnak a kutyájukkal, hét évvel tovább élnek, mint azok, akik nem tartanak kutyát.

12. Ne tedd a gyümölcsöt a hűtőbe
Azt hihetnénk, hogy ha betesszük a hűtőbe a gyümölcsöt, akkor tovább megőrzi frissességét. A vizsgálatok szerint viszont a hűtött gyümölcsben és zöldségekben kevesebb a vitamin és a tápanyag, mint a szobahőmérsékleten tároltakban. Például, ha a paradicsomot és a paprikát nem a hűtőben, hanem szobahőmérsékleten tárolod, akkor kétszer annyi béta-karotin és akár hússzor több likopin marad bennük. Ez jó hír, mivel ha ebből a két antioxidánsból többet viszel be a szervezetedbe, egészségesebb lesz a szíved, és alacsonyabb lesz a rák kialakulásának kockázata.

13. Segíts másoknak
Mások segítése nem csak jó érzést okoz, de nagy egészségügyi jutalom is jár érte. Egy átfogó amerikai kutatás szerint jelentősen tovább élnek azok, akik rendszeresen segítenek másoknak, vagy önkéntes munkát végeznek. Kevésbé hajlamosak depresszióra, és jobb az általános egészségügyi állapotuk is.

14. Énekelj a zuhany alatt
A Harvard és a Yale egyetemek közös tanulmánya kimutatta, hogy akik rendszeresen énekelnek, jobb egészségügyi állapotban vannak, mint akik rendszeresen vitaminokat szednek. A vizsgálatok szerint a kórusok tagjainak a várható élettartama is magasabb, mivel az éneklés csökkenti a stresszt, egészségesebb lesz a szívük és kevésbé lesznek depressziósak.

15. Ne panaszkodj
Az optimista emberek 12 évvel tovább élnek, mint a pesszimisták az amerikai Mayo Klinika kutatásai szerint. A pesszimisták hajlamosabbak a vírusos megbetegedésekre, és nagyobb a valószínűsége, hogy emlő-, vagy bőrrák üti fel a fejét náluk.

16. Igyál sok almalevet
Az almalé segít megőrizni az agy fiatalságát, és csökken az Alzheimer-kór kialakulásának veszélye. A kutatók azt találták, hogy aki naponta két pohár almalevet megiszik, nehezebben öregszik az agya.

17. A derekad mérd, ne a súlyodat
A tudósok felfedezték, hogy a derékbőség jobban előrejelzi a szívbetegségeket, mint akár a súly, vagy a BMI testtömegindex. Ennek az az oka, hogy derék tájékon lehet mérni leginkább, hogy a létfontosságú szervekre mennyi zsír rakodott. A férfiaknál 94, a nőknél 80 centi alatti derékbőség az ideális.

18. Nevess naponta legalább 20-szor
A nevetés erősíti az immunrendszert, csökkenti a stresszt, és serkenti egy olyan hormon termelését, ami a rákos sejtek ellen küzd.Egy kis érdekesség: míg a felnőttek naponta átlagosan csak 5-15 alkalommal nevetnek egy nap, addig a gyerekek összességében órákat töltenek ezzel, egy nap akár több mint száz alkalommal nevetnek.

19. Szokj le a dohányzásról
Körülbelül 10 évvel rövidíti meg az életet a dohányzás egy átfogó finn tanulmány szerint. Emellett csökkenti az életminőséget is idős korban a dohányzás.

20. Higgy!
Több, mint ezer tanulmányt publikáltak már a hit és a hosszú élet kapcsolatáról. Mindegy, hogy miben hisz az ember, jobban kezeli a stresszt, az érzelmi problémákat, és ez védelmet nyújt a szívnek, a légzőszerveknek, és nehezebben alakulnak ki emésztési problémák.

Forrás: penzcentrum.hu

Ingyenes, anonim HunOpti önismereti tesztünkből te is megtudhatod mennyire látod optimistán a jelened. Kitölthető akár ide kattintva is: HunOpti

Szólj hozzá!

varga ildikó, 2017.02.22. 4:51:36
ez annyira csodálatos, h el sem merem hinni
köszönöm szépen, további szép napot
Adamecz László, 2017.01.11. 11:40:43
Köszönjük az infókat, nagyon tetszettek
Éva, 2017.01.08. 7:37:59
Kedves Rebeka ez a sok mosoly a hsz-d végén azt jelenti, hogy nem vagy "annyira" szomorú ... pl már az unokák fel is nőttek? Akkor láthattad őket ... tudod, félig TELE van a pohár és nem félig üres :)
A gerincproblémához szívesen nyújtok segítséget, és - javaslom - a neten/levélben is lehet barátság, nemcsak személyes közelségben a telefon beszélgetések ! Ebben a formában szívesen jelentkezem hatodik barátnak :) és, ha úgy alakul, találkozhatunk is.
Isten áldjon és őrizzen sokáig családod örömére!
Rebeka , 2017.01.02. 19:32:05
Elolvastam 2 xer is..Mindenben egyetértek "de vannak dolgok amin én "önhibámból ..már valószínű NEM TUDOK változtatni." Nem dohányzom-sose tettem..Jó "géneket örököltem" Nem eszem túl sokat, most pláne . (glutén-laktóz miatt)De a"vegetatív ideg rendszeremnek NEM tudok parancsolni...Csalái kapcsolat..-Unokáim felnőttek, önállóak sok munkával.Tartós..egyedül- élés.Ezt dr Csernus is megmondta,fizikai problémát okoz .Pénz..Nem luxusra.Megélhetésre is alig telik.. 2 dolog van..."vagy némi étel, tisztálkodási dolgok, vagy CSEKK-FIZETÉS.."BARÁTOK? más ker.ben élnek, "Alvás ..én jól alszom..eleget.Teát iszom.eleget..De most a gerincfájdalmam miatt -keveset mozgok...Viszont.:jó ötlet az egyensúlyozás..próbálom , a napi tornám mellé.S Ígérem ....többet NEVETEK...de "egyedül.azt is nehéz..(?)"Viszont ..énekelek a zuhany alatt ..a szomszédok úgysem hallják...nincsenek itthon..:-) :-) :-)
......Várjuk a klub beszélgetéseket...Szép napot- estét...2017 01 02 19:31 :-) :) :-) Rebeka
Erdey Láyzló, 2017.01.02. 15:05:02
Levés idegeskedés
Családi élet
Vallásos hit

TE mit várnál el egy optimista partner,- barát társkereső oldaltól?

Hogy lehessen benne üzleti partnereket is keresni.
Nem várok el semmit, mert boldog párkapcsolatban élek.
Legyen videos bemutatkozási lehetőség.
Ingyenes legyen.
Csak társkereső nem érdekel, de barát, ismerkedős kvázi közösségi oldal, az igen.
korábbi szavazások