ÔĽŅ
Bejelentkezés: email cím: jelszó:

ok

optimista orsz√°gok

Thaiföld 100%Közép-Afrikai Köztársaság 100%Seychelle-szigetek 100%
Venezuela 100%Argentína 100%Szamoa 100%
Zimbabwe 100%Panama 93%Ruanda 87%
Amerikai Virgin-szigetek 77%Brunei 77%Ausztr√°lia 74%
Jord√°nia 73%Nicaragua 67%Szingap√ļr 67%
Ciprus 63%Namíbia 63%Olaszország 63%
Finnorsz√°g 62%G√∂r√∂gorsz√°g 62%√ćrorsz√°g 62%
Izrael 61%Azerbajdzsán 60%Maldív-szigetek 60%

nyit√≥oldal > hirek > Optimista sajt√≥figyel√©s > A vil√°g legidŇĎsebb emberei elmondt√°k, mi a hossz√ļ, boldog √©let titka

A vil√°g legidŇĎsebb emberei elmondt√°k, mi a hossz√ļ, boldog √©let titka

2017.01.02.

Ki ne szeretne hossz√ļ, boldog, eg√©szs√©ges √©s teljes √©letet √©lni? A vil√°g legidŇĎsebb emberei elmondt√°k, szerint√ľk mi a titok, az elhangzottakat a kutat√≥k √∂sszegyŇĪjt√∂tt√©k, √©s a legt√∂bb intelmet kutat√°si eredm√©nyekkel is al√°t√°masztott√°k.¬†Az optimista emberek 12 √©vvel tov√°bb √©lnek, mint a pesszimist√°k az amerikai Mayo Klinika kutat√°sai szerint. A pesszimist√°k hajlamosabbak a v√≠rusos megbeteged√©sekre, √©s kev√©sb√© val√≥sz√≠nŇĪ, hogy emlŇĎ-, vagy bŇĎrr√°k √ľti fel a fej√©t n√°luk.

A hossz√ļ, boldog √©let a t√∂bbs√©g sz√°m√°ra nagyon cs√°b√≠t√≥: eg√©szs√©gesen √©s akt√≠van √©lni sok√°ig szeretteink k√∂r√©ben, v√©gig k√≠s√©rni gener√°ci√≥k felnŇĎtt√© v√°l√°s√°t. Mindezt kivitelezni m√°r nem annyira egyszerŇĪ. A vil√°g legidŇĎsebb emberei elmondt√°k, szerint√ľk hogyan kell √©lni ahhoz, hogy akt√≠v √©s hossz√ļ legyen az √©let√ľnk. Okoztak meglepet√©st is a kis√∂regek!

√Čs ami igaz√°n elgondolkodtat√≥, hogy mindezt a tapasztalatok mellett a kutat√°sok is al√°t√°masztj√°k!

1. Lazíts egy csésze teával
A tea tele van antioxid√°nsokkal, amelyek seg√≠tenek megg√°tolni a sz√≠vbetegs√©get, a r√°kot √©s a korai √∂reged√©st is. Egy izraeli tanulm√°ny kimutatta, hogy akik m√©rs√©kelten, de rendszeresen isznak te√°t, l√©nyegesen tov√°bb √©lnek, mint azok, akik nem, vagy csak alkalomszerŇĪen issz√°k.

2. Egyens√ļlyoz√°s minden reggel
Tal√°n elsŇĎre egy kicsit furcs√°n hangzik, de ha reggel √∂lt√∂zk√∂d√©s k√∂zben az egyik, majd a m√°sik l√°badon egyens√ļlyozol, az erŇĎs√≠ti a h√°t, kismedencei √©s a gyomor k√∂rny√©ki izmokat, mindent, ami t√°masztja a gerincet.
"Ez az egyszerŇĪ napi rutinnak hossz√ļ t√°v√ļ elŇĎnyei vannak, seg√≠t abban, hogy az √∂reged√©s sor√°n is akt√≠vak maradjunk" - mondta Tom Salzman gy√≥gytorn√°sz.

3. Szex hetente legalább kétszer
Egy nagy walesi tanulmány szerint kétszer akkora a halálozás kockázata azoknál, akik havi rendszerességgel sem szexelnek, akik viszont hetente kétszer is, sokáig élnek.
A vizsg√°latok szerint azok a (idŇĎsebb) p√°rok, akiknek eg√©szs√©ges a szexu√°lis √©lete, legal√°bb h√©t √©vvel fiatalabb a szervezet√ľk - √°ll√≠tja a Royal Edinburgh Hospital tanulm√°nya. Ennek val√≥sz√≠nŇĪleg az is az oka, hogy a szex cs√∂kkenti a stresszt, j√≥ kedvet, el√©gedetts√©get √©s jobb alv√°st eredm√©nyez.

4. Napi három dió
A di√≥ az egyik legeg√©szs√©gesebb csonth√©jas, mert olyan anyagokat tartalmaz, ami seg√≠ti a szervezetet a betegs√©gek elleni k√ľzdelemben, √©s √∂reged√©s g√°tl√≥ antioxid√°nsokat is tartalmaz. Napi h√°rom di√≥ el√©g ahhoz, hogy minden elŇĎny√©t teljesk√∂rŇĪen kihaszn√°lhassa a szervezeted.

5. Kevesebb f√©nyv√©dŇĎ, de ne √©gj le
Sz√°mos, az Egyes√ľlt Kir√°lys√°gban v√©gzett kutat√°s bebizony√≠totta, hogy minden m√°sodik ember D-vitamin hi√°nnyal k√ľzd. Ez a t√°panyag a f√©ny √°ltal, a bŇĎr√ľnk√∂n kereszt√ľl jut a szervezet√ľnkbe. Ha nem √©ri a bŇĎr√ľnket el√©g f√©ny, az n√∂veli a kock√°zat√°t a sz√≠vbetegs√©geknek, a csontritkul√°snak √©s a r√°knak.
Ha napi 15-20 percet elt√∂lt√ľnk a napon mindenf√©le f√©nyv√©dŇĎ n√©lk√ľl, az csak a D-vitamin szintet n√∂veli, a bŇĎrr√°k kialakul√°s√°nak kock√°zat√°t nem.

6. Hat bar√°t, akire mindig t√°maszkodhatsz
Egy friss ausztr√°l kutat√°s szerint a szoros bar√°ts√°gok √©s csal√°di k√∂tel√©kek seg√≠tenek abban, hogy meg√©lje az ember a sz√°z √©ves kort. A bar√°tok ny√ļjtotta lelki t√°masz seg√≠t kezelni a stresszt, a szeretet √©rz√©se serkenti a dopamin √©s az oxitocin termel√©st, ami k√∂z√©rzetjav√≠t√≥, serkenti az agy mŇĪk√∂d√©s√©t, √©s lass√≠tja az √∂reged√©st.
M√°s kutat√°sok arra is r√°mutattak, hogy a hat az optim√°lis sz√°m√ļ bar√°t.

7. Hagyd abba az evést 80 százaléknál
Jap√°nban az egyik legalacsonyabb az elh√≠z√°s, √©s a legmagasabb a 100 √©ven fel√ľli emberek ar√°nya. Hogy mi a titkuk? Abba hagyj√°k az ev√©st, amikor √ļgy √©rzik, hogy kb. 80 sz√°zal√©kban j√≥llaktak. A felesleges √©telt a t√°ny√©ron hagyja.¬†Amerikai kutat√≥k is meg√°llap√≠tott√°k, hogy az √°llatok is k√©tszer olyan hossz√ļ ideig √©lhetnek, ha cs√∂kkentik a t√°pl√°l√©kbevitelt.

8. Fek√ľdj le egy √≥r√°val kor√°bban
Az alv√°shi√°ny is nagy kock√°zatot jelent az eg√©szs√©g√ľnkre, depresszi√≥t √©s sz√≠vbetegs√©get eredm√©nyezhet.¬†A Harvard egyik kutat√°sa szerint, legal√°bb h√©t √≥r√°t kell aludni √©jszaka ahhoz, hogy j√≥l regener√°l√≥djanak a sejtjeink. Aki kialussza mag√°t √©jjel, ann√°l cs√∂kken a sz√≠vroham √©s az agyv√©rz√©s kock√°zata.

9. Rendszeresen haszn√°lj fogselymet
Az √≠nybetegs√©gek a legelterjedtebbek a vil√°gon. Mivel nem tŇĪnik olyan nagyon komoly betegs√©gnek, sokan nem ford√≠tanak r√° kellŇĎ figyelmet. Pedig elŇĎseg√≠ti a sz√≠vbetegs√©gek kialakul√°s√°t, a cukorbetegs√©get √©s egyes r√°kos megbeteged√©seket is.

10. Legyél a részletek embere
Az egyik legjobb elŇĎrejelzŇĎje a hossz√ļ √©lettartamnak, ha lelkiismeretes az ember - √°ll√≠tja dr. Howard Friedman, amerikai pszichol√≥gus. Eredm√©nyei szerint azok az emberek, akik √≥vatosak a p√©nz√ľgyekkel, megfontoltak, figyelnek a r√©szletekre, tov√°bb √©lnek.¬†√ögy l√°tja, hogy a lelkiismeretes emberek t√∂bb szerotonint termelnek az agyukban, ami j√≥ √©rz√©st kelt, ez√°ltal kevesebbet esznek √©s jobbat is alszanak.

11. Tarts kis√°llatot, lehetŇĎleg egy kuty√°t
Akiknek van h√°zi kedvenc√ľk, azok kev√©sb√© stresszesek, kev√©sb√© depresszi√≥sak √©s tov√°bb √©lnek a kutat√°sok szerint. A kis√°llatoknak nyugtat√≥ hat√°sa is van, cs√∂kkentik a sz√≠vroham kock√°zat√°t.¬†Egy friss tanulm√°ny szerint, akik naponta s√©t√°lnak a kuty√°jukkal, h√©t √©vvel tov√°bb √©lnek, mint azok, akik nem tartanak kuty√°t.

12. Ne tedd a gy√ľm√∂lcs√∂t a hŇĪtŇĎbe
Azt hihetn√©nk, hogy ha betessz√ľk a hŇĪtŇĎbe a gy√ľm√∂lcs√∂t, akkor tov√°bb megŇĎrzi frissess√©g√©t. A vizsg√°latok szerint viszont a hŇĪt√∂tt gy√ľm√∂lcsben √©s z√∂lds√©gekben kevesebb a vitamin √©s a t√°panyag, mint a szobahŇĎm√©rs√©kleten t√°roltakban.¬†P√©ld√°ul, ha a paradicsomot √©s a paprik√°t nem a hŇĪtŇĎben, hanem szobahŇĎm√©rs√©kleten t√°rolod, akkor k√©tszer annyi b√©ta-karotin √©s ak√°r h√ļsszor t√∂bb likopin marad benn√ľk. Ez j√≥ h√≠r, mivel ha ebbŇĎl a k√©t antioxid√°nsb√≥l t√∂bbet viszel be a szervezetedbe, eg√©szs√©gesebb lesz a sz√≠ved, √©s alacsonyabb lesz a r√°k kialakul√°s√°nak kock√°zata.

13. Segíts másoknak
M√°sok seg√≠t√©se nem csak j√≥ √©rz√©st okoz, de nagy eg√©szs√©g√ľgyi jutalom is j√°r √©rte. Egy √°tfog√≥ amerikai kutat√°s szerint jelentŇĎsen tov√°bb √©lnek azok, akik rendszeresen seg√≠tenek m√°soknak, vagy √∂nk√©ntes munk√°t v√©geznek. Kev√©sb√© hajlamosak depresszi√≥ra, √©s jobb az √°ltal√°nos eg√©szs√©g√ľgyi √°llapotuk is.

14. √Čnekelj a zuhany alatt
A Harvard √©s a Yale egyetemek k√∂z√∂s tanulm√°nya kimutatta, hogy akik rendszeresen √©nekelnek, jobb eg√©szs√©g√ľgyi √°llapotban vannak, mint akik rendszeresen vitaminokat szednek. A vizsg√°latok szerint a k√≥rusok tagjainak a v√°rhat√≥ √©lettartama is magasabb, mivel az √©nekl√©s cs√∂kkenti a stresszt, eg√©szs√©gesebb lesz a sz√≠v√ľk √©s kev√©sb√© lesznek depresszi√≥sak.

15. Ne panaszkodj
Az optimista emberek 12 √©vvel tov√°bb √©lnek, mint a pesszimist√°k az amerikai Mayo Klinika kutat√°sai szerint. A pesszimist√°k hajlamosabbak a v√≠rusos megbeteged√©sekre, √©s nagyobb a val√≥sz√≠nŇĪs√©ge, hogy emlŇĎ-, vagy bŇĎrr√°k √ľti fel a fej√©t n√°luk.

16. Igy√°l sok almalevet
Az almal√© seg√≠t megŇĎrizni az agy fiatals√°g√°t, √©s cs√∂kken az Alzheimer-k√≥r kialakul√°s√°nak vesz√©lye. A kutat√≥k azt tal√°lt√°k, hogy aki naponta k√©t poh√°r almalevet megiszik, nehezebben √∂regszik az agya.

17. A derekad m√©rd, ne a s√ļlyodat
A tud√≥sok felfedezt√©k, hogy a der√©kbŇĎs√©g jobban elŇĎrejelzi a sz√≠vbetegs√©geket, mint ak√°r a s√ļly, vagy a BMI testt√∂megindex. Ennek az az oka, hogy der√©k t√°j√©kon lehet m√©rni legink√°bb, hogy a l√©tfontoss√°g√ļ szervekre mennyi zs√≠r rakodott. A f√©rfiakn√°l 94, a nŇĎkn√©l 80 centi alatti der√©kbŇĎs√©g az ide√°lis.

18. Nevess naponta legal√°bb 20-szor
A nevet√©s erŇĎs√≠ti az immunrendszert, cs√∂kkenti a stresszt, √©s serkenti egy olyan hormon termel√©s√©t, ami a r√°kos sejtek ellen k√ľzd.Egy kis √©rdekess√©g: m√≠g a felnŇĎttek naponta √°tlagosan csak 5-15 alkalommal nevetnek egy nap, addig a gyerekek √∂sszess√©g√©ben √≥r√°kat t√∂ltenek ezzel, egy nap ak√°r t√∂bb mint sz√°z alkalommal nevetnek.

19. Szokj le a dohányzásról
K√∂r√ľlbel√ľl 10 √©vvel r√∂vid√≠ti meg az √©letet a doh√°nyz√°s egy √°tfog√≥ finn tanulm√°ny szerint. Emellett cs√∂kkenti az √©letminŇĎs√©get is idŇĎs korban a doh√°nyz√°s.

20. Higgy!
T√∂bb, mint ezer tanulm√°nyt publik√°ltak m√°r a hit √©s a hossz√ļ √©let kapcsolat√°r√≥l. Mindegy, hogy miben hisz az ember, jobban kezeli a stresszt, az √©rzelmi probl√©m√°kat, √©s ez v√©delmet ny√ļjt a sz√≠vnek, a l√©gzŇĎszerveknek, √©s nehezebben alakulnak ki em√©szt√©si probl√©m√°k.

Forr√°s: penzcentrum.hu

Ingyenes, anonim HunOpti √∂nismereti teszt√ľnkbŇĎl te is megtudhatod mennyire l√°tod optimist√°n a jelened. Kit√∂lthetŇĎ ak√°r ide kattintva is: HunOpti

Szólj hozzá!

varga ildikó, 2017.02.22. 4:51:36
ez annyira csod√°latos, h el sem merem hinni
köszönöm szépen, további szép napot
Adamecz László, 2017.01.11. 11:40:43
K√∂sz√∂nj√ľk az inf√≥kat, nagyon tetszettek
√Čva, 2017.01.08. 7:37:59
Kedves Rebeka ez a sok mosoly a hsz-d v√©g√©n azt jelenti, hogy nem vagy "annyira" szomor√ļ ... pl m√°r az unok√°k fel is nŇĎttek? Akkor l√°thattad ŇĎket ... tudod, f√©lig TELE van a poh√°r √©s nem f√©lig √ľres :)
A gerincprobl√©m√°hoz sz√≠vesen ny√ļjtok seg√≠ts√©get, √©s - javaslom - a neten/lev√©lben is lehet bar√°ts√°g, nemcsak szem√©lyes k√∂zels√©gben a telefon besz√©lget√©sek ! Ebben a form√°ban sz√≠vesen jelentkezem hatodik bar√°tnak :) √©s, ha √ļgy alakul, tal√°lkozhatunk is.
Isten √°ldjon √©s ŇĎrizzen sok√°ig csal√°dod √∂r√∂m√©re!
Rebeka , 2017.01.02. 19:32:05
Elolvastam 2 xer is..Mindenben egyet√©rtek "de vannak dolgok amin √©n "√∂nhib√°mb√≥l ..m√°r val√≥sz√≠nŇĪ NEM TUDOK v√°ltoztatni." Nem doh√°nyzom-sose tettem..J√≥ "g√©neket √∂r√∂k√∂ltem" Nem eszem t√ļl sokat, most pl√°ne . (glut√©n-lakt√≥z miatt)De a"vegetat√≠v ideg rendszeremnek NEM tudok parancsolni...Csal√°i kapcsolat..-Unok√°im felnŇĎttek, √∂n√°ll√≥ak sok munk√°val.Tart√≥s..egyed√ľl- √©l√©s.Ezt dr Csernus is megmondta,fizikai probl√©m√°t okoz .P√©nz..Nem luxusra.Meg√©lhet√©sre is alig telik.. 2 dolog van..."vagy n√©mi √©tel, tiszt√°lkod√°si dolgok, vagy CSEKK-FIZET√ČS.."BAR√ĀTOK? m√°s ker.ben √©lnek, "Alv√°s ..√©n j√≥l alszom..eleget.Te√°t iszom.eleget..De most a gerincf√°jdalmam miatt -keveset mozgok...Viszont.:j√≥ √∂tlet az egyens√ļlyoz√°s..pr√≥b√°lom , a napi torn√°m mell√©.S √ćg√©rem ....t√∂bbet NEVETEK...de "egyed√ľl.azt is neh√©z..(?)"Viszont ..√©nekelek a zuhany alatt ..a szomsz√©dok √ļgysem hallj√°k...nincsenek itthon..:-) :-) :-)
......Várjuk a klub beszélgetéseket...Szép napot- estét...2017 01 02 19:31 :-) :) :-) Rebeka
Erdey Láyzló, 2017.01.02. 15:05:02
Levés idegeskedés
Családi élet
Vall√°sos hit

TE mit v√°rn√°l el egy optimista partner,- bar√°t t√°rskeresŇĎ oldalt√≥l?

Hogy lehessen benne √ľzleti partnereket is keresni.
Nem várok el semmit, mert boldog párkapcsolatban élek.
Legyen videos bemutatkoz√°si lehetŇĎs√©g.
Ingyenes legyen.
Csak t√°rskeresŇĎ nem √©rdekel, de bar√°t, ismerkedŇĎs kv√°zi k√∂z√∂ss√©gi oldal, az igen.
kor√°bbi szavaz√°sok