optimista országok

Thaiföld 100%Közép-Afrikai Köztársaság 100%Seychelle-szigetek 100%
Venezuela 100%Argentína 100%Szamoa 100%
Zimbabwe 100%Panama 93%Ruanda 87%
Amerikai Virgin-szigetek 77%Brunei 77%Ausztrália 74%
Jordánia 73%Nicaragua 67%Szingapúr 67%
Ciprus 63%Namíbia 63%Olaszország 63%
Finnország 62%Írország 62%Görögország 62%
Izrael 61%Azerbajdzsán 60%Maldív-szigetek 60%

nyitóoldal > hirek > Optimista sajtófigyelés > A jó hírek gyorsabban terjednek

A jó hírek gyorsabban terjednek

2013.03.23.

Az emberek szívesebben osztják meg az ismerőseikkel a jó, illetve az erős pozitív érzelmeket kiváltó történeteket, mint a negatív híreket. Figyelembe vesszük a kiváltott hatást is.

Újra kell gondolni a véres, botrányos sztorikon alapuló hírszerkesztési elveket, egy friss kutatás szerint ugyanis a jó hírek sokkal gyorsabban terjednek a neten, mint a rosszak. Az újságírók képzésében még ma is gyakran elhangzanak az "If it bleeds, it leads" (azaz "ha véres, akkor mehet vezetőbe"), illetve a "jó hír nem hír" mondatok, nem véletlen, hogy például a hazai kereskedelmi tévék szinte teljes egészében véradót sugároznak híradó helyett. Az online hírfogyasztási, illetve közösségi webes megosztási trendeket vizsgálva azonban a klasszikus hírszerkesztési elvek ellenkezőjére jutottak a Pennsylvaniai Egyetem kutatói.

A teljes cikket itt eolvashatja: http://richpoi.com/cikkek/eletmod/a-jo-hirek-gyorsabban-terjednek.html

Ingyenes, anonim HunOpti önismereti tesztünkből te is megtudhatod mennyire látod optimistán a jelened. Kitölthető akár ide kattintva is: HunOpti
BTL, 2013.04.04. 11:22:06
Nem tudok róla, hogy valaki is vizsgálta volna Magyarországon tudományos igénnyel a médiafogyasztási szokások miértjeit a szóbanforgó problémával kapcsolatban. A szerkesztők jó- és rossz hírekhez való viszonyulása feltételezéseken, illetve tapasztalatokon alapszik. Én másfél évtizedes pályám során dolgoztam olyan lapnál is, ahol konfliktusokra volt kihegyezve a szerkesztő füle, és olyannál is, ahol kifejezett koncepció volt a pozitív tartalmak kiemelése. Mindkettőnek megvolt a maga piaca, a piaci igény alapján tehát nem tudom eldönteni, melyik szemlélet a jobb. Talán tyúk-tojás probléma, hogy a rosszhír áradadat generál-e igényt önmagára, vagy a média csak meglévő igényt szolgál-e ki (a közönség a Colosseumban is vért akart látni, nem baráti összeborulásokat).
Azt megtapasztaltam viszont, hogy publicisztikai írásaim közül azokra, amelyek az emberi nagyságról, a családról, az idősekről, a gyengédségről, szerelemről, stb. szóltak, nagyságrenddel több olvasói levél érkezett, mint a problémákat boncolgatókra. Ebből arra következtetek, hogy ki vannak az emberek éhezve a szépre és jóra. Sajnos aránytalanul több rosszal kell szembesülniük médiafogyasztóként, mint amit a világ a maga valójában amúgy indokolna, ezért azt elfogadom, hogy a médiában aránytalanság van e téren. Az élet szebb, mint amilyennek mutatjuk, a tökör torz képet mutat.
Kiss Péter, 2013.03.23. 10:06:20
Okés, ezt elfogadom, hogy gyorsabban terjednek, de szerinted miért nincs több optimista, pozitív cikk az Interneten? Miért van már a RTL Híradóban - Bűnügyi percek (rovat)? Miért van ennyi rossz körülöttünk? Én olyan szívesen megosztanék jó híreket, de nem nagyon látok ilyeneket. Mosta azt hogy kiscica megszületett, és ha megosztod megkaphatod, az nekem nem jó hír, egyenlőre. :-)

2019. január 1-től az Optimista Klub archiválódik. Mit szól ehhez?

Nekem mindegy.
Nem örülök, mert szeretem az oldalt.
Remélem nem lettetek pesszimisták?
Szívesen szervezném tovább. Kérlek lépj kapcsolatba velem!
korábbi szavazások