Bejelentkezés: email cím: jelszó:

ok

optimista országok

Thaiföld 100%Közép-Afrikai Köztársaság 100%Zimbabwe 100%
Venezuela 100%Argentína 100%Szamoa 100%
Seychelle-szigetek 100%Panama 93%Ruanda 87%
Amerikai Virgin-szigetek 77%Brunei 77%Ausztrália 74%
Jordánia 73%Szingapúr 67%Nicaragua 67%
Namíbia 63%Ciprus 63%Olaszország 63%
Finnország 62%Görögország 62%Írország 62%
Izrael 61%Egyiptom 60%Maldív-szigetek 60%

nyitóoldal > hirek > Optimista sajtófigyelés > 6 trükk, hogyan legyünk pozitív gondolkodásúak

6 trükk, hogyan legyünk pozitív gondolkodásúak

2014.09.19.

A boldogság nem körülmény, hanem választás egy tudatos folyamat eredménye. 

"Semmi sem jó vagy rossz, a gondolkodásunk teszi azzá" - mondta egykoron William Shakespeare, és milyen jól mondta! Az optimizmus azonban nem mindenkinek megy elsőre, tanulni kell. Ha valami balul sül el, a legritkább esetben érezzük úgy, hogy van esélyünk megváltoztatni a dolgok menetét. Teljesen érthető hát, ha az ember dühöt érez, esetleg bűntudatot, tehetetlenséget... - egyszóval csupa olyasmit, ami negatív érzelem. De vajon jó-e ez, vagy lehetne másképp is?

A válasz: nem, nem jó, és igen, lehetne másképp. A témában végzett kutatások egész sora bizonyítja, hogy a boldogság állapota nem a körülményektől függ, sokkal inkább egyfajta választás, ami nem rajtunk kívül, hanem a fejünkben dől el. Mi más lehetne az oka, hogy két ugyanolyan körülmények között élő emberből az egyik mindig mosolyog, a másik meg akkor is panaszkodik, ha egyébként épp jól mennek a dolgai? A kérdés már csak az, hogy hogyan tudunk mindig az élet napos oldalára kerülni, hogyan tudjuk olyanná formálni a gondolkodásunkat, hogy az mindig, de legalábbis az esetek többségében pozitív legyen.

1. Nem kell mindig hurráoptimistának lenni

Tévhit, hogy a pozitív gondolkodású emberek mindig rózsaszínben látják a világot. A tudatos optimista nem tesz mást, mint reálisan nézi a dolgokat, és elfogadja, hogy vannak rossz dolgok is, de azokkal igyekszik nem foglalkozni. "Sokan azt hiszik, hogy a pozitív gondolkodók mindig csak a dolgok jó oldalát nézik és figyelmen kívül hagynak minden mást. De ha túl sokszor nézünk csak az egyik irányba, annak veszélyei is vannak. A pozitív gondolkodók valójában olyan személyek, akik felismerik mind a jó, mind a rossz oldalát valaminek, de úgy döntenek, hogy az energiájukat és idejüket a jó dolgokra összpontosítják, ami segítséget nyújt abban, hogy a lehető legjobbat hozzák ki egy adott helyzetből" – mondta Joffrey Suprina, az Argosy Egyetem viselkedéskutató központjának dékánja.

2. Gyakorlati tudatosság

A különbség a pozitív és negatív gondolkozású emberek közt az, hogy előbbiek tudatosan észlelik és kezelik a negatív gondolataikat. Suprina szerint a negatív gondolatok olyanok, mint a hangyák: ha egy megjelenik valahol, azonnal jönnek a többiek is. "A legtöbb negatív gondolatunk fel sem tűnik, észre se vesszük azokat. A pozitív gondolkodásúak viszont észlelik az ilyen üzeneteket, és megváltoztatják az irányt" – magyarázza a szakértő.

3. Kerülje az ítélkezést

Ahhoz, hogy optimista gondolatok árasszanak el, alapvető, hogy kerüljük el a "címkézést", engedjük el az előítéleteinket. A társadalmi berendezkedésünkben gyorsan sütjük rá bármire a bélyeget, hogy jó vagy rossz. Ehhez persze ébernek kell lenni, figyelni, mi megy keresztül a fejünkön. Az a feladat, hogy bárki, aki örökösen negatív gondolatokkal küzd, felismerje ezt és megértse, hogy ezek csak gondolatok, nem pedig tények.

4. Gyűjtse a pozitív pillanatokat

Ahhoz, hogy kitágítsa a pozitívumok lehetőségét, fontos, hogy szokásokat alakítson ki, amelyek megerősítik az optimista viselkedésben – és ez a gondolkodásra is kihat. Suprina azt mondja, a pozitív emberek rendre olyan dolgokat tesznek, amelyek még boldogabbá teszik őket. A tanulmányok szerint az olyan cselekvések, mint például a jógázás vagy épp a naplóvezetés, mindig növelik azt a képességet, hogy pozitívak legyenek az érzéseink, az pedig alapvető, hogy töltsünk minél több időt a barátainkkal és a családunkkal. A pozitív érzések aztán pozitív gondolatokat fognak generálni.

5. Beszéljen magáról dicsérően

Nehéz lenne olyan embert találni, akinek nincs legalább egy kritikus gondolata saját magáról, még a pozitív gondolkodók közt is. Ám nem mindegy, hogy ezeket a kritikákat miként kezeljük – magyarázza Suprina. "A pozitív gondolkodók a saját magukkal szembeni negatív kijelentéseket csak úgy tekintik, mint valami homlokra csapást, de ellentétben a negatív gondolkodókkal ők tudatos szintre emelik azt és tesznek ellene. A negatívok viszont maguk ellen fordítják a gondolataikat és újra meg újra ostorozzák magukat."

6. Vegye körül magát pozitív emberekkel

Az elme negativitására a legnagyobb befolyással a mérgező helyzetek hatnak. A kutatások szerint a stressz fertőző "betegség", és minél több pesszimista ember vesz körül bennünket, annál nagyobb a valószínűsége, hogy rossz irányban befolyásolják a gondolatainkat.

Ám ahogy a pesszimizmus, úgy az optimizmus is "fertőz". A pozitív gondolkodású emberek csupa szintén pozitív gondolkodásúakkal veszik körbe magukat, és ez egyre jobban segít, hogy kiviruljon a dolgokhoz való hozzáállásunk – és az életünk szó szerint napfényes lesz! (Huffingtonpost írása alapján)

Ingyenes, anonim HunOpti önismereti tesztünkből te is megtudhatod mennyire látod optimistán a jelened. Kitölthető akár ide kattintva is: HunOpti

Szólj hozzá!

TE mit várnál el egy optimista partner,- barát társkereső oldaltól?

Hogy lehessen benne üzleti partnereket is keresni.
Nem várok el semmit, mert boldog párkapcsolatban élek.
Legyen videos bemutatkozási lehetőség.
Ingyenes legyen.
Csak társkereső nem érdekel, de barát, ismerkedős kvázi közösségi oldal, az igen.
korábbi szavazások