Bejelentkezés: email cím: jelszó:

ok

optimista országok

Közép-Afrikai Köztársaság 100%Venezuela 100%Argentína 100%
Thaiföld 100%Zimbabwe 100%Ruanda 97%
Kongói Dem. Közt. (Zaire) 96%Panama 93%Brunei 77%
Amerikai Virgin-szigetek 77%Ausztrália 74%Jordánia 73%
Szingapúr 67%Nicaragua 67%Olaszország 64%
Ciprus 63%Namíbia 63%Finnország 62%
Görögország 62%Írország 61%Izrael 61%
Azerbajdzsán 60%Egyiptom 60%Maldív-szigetek 60%

nyitóoldal > hirek > Optimista sajtófigyelés > 6 trükk, hogyan legyünk pozitív gondolkodásúak

6 trükk, hogyan legyünk pozitív gondolkodásúak

2014.09.19.

A boldogság nem körülmény, hanem választás egy tudatos folyamat eredménye. 

"Semmi sem jó vagy rossz, a gondolkodásunk teszi azzá" - mondta egykoron William Shakespeare, és milyen jól mondta! Az optimizmus azonban nem mindenkinek megy elsőre, tanulni kell. Ha valami balul sül el, a legritkább esetben érezzük úgy, hogy van esélyünk megváltoztatni a dolgok menetét. Teljesen érthető hát, ha az ember dühöt érez, esetleg bűntudatot, tehetetlenséget... - egyszóval csupa olyasmit, ami negatív érzelem. De vajon jó-e ez, vagy lehetne másképp is?

A válasz: nem, nem jó, és igen, lehetne másképp. A témában végzett kutatások egész sora bizonyítja, hogy a boldogság állapota nem a körülményektől függ, sokkal inkább egyfajta választás, ami nem rajtunk kívül, hanem a fejünkben dől el. Mi más lehetne az oka, hogy két ugyanolyan körülmények között élő emberből az egyik mindig mosolyog, a másik meg akkor is panaszkodik, ha egyébként épp jól mennek a dolgai? A kérdés már csak az, hogy hogyan tudunk mindig az élet napos oldalára kerülni, hogyan tudjuk olyanná formálni a gondolkodásunkat, hogy az mindig, de legalábbis az esetek többségében pozitív legyen.

1. Nem kell mindig hurráoptimistának lenni

Tévhit, hogy a pozitív gondolkodású emberek mindig rózsaszínben látják a világot. A tudatos optimista nem tesz mást, mint reálisan nézi a dolgokat, és elfogadja, hogy vannak rossz dolgok is, de azokkal igyekszik nem foglalkozni. "Sokan azt hiszik, hogy a pozitív gondolkodók mindig csak a dolgok jó oldalát nézik és figyelmen kívül hagynak minden mást. De ha túl sokszor nézünk csak az egyik irányba, annak veszélyei is vannak. A pozitív gondolkodók valójában olyan személyek, akik felismerik mind a jó, mind a rossz oldalát valaminek, de úgy döntenek, hogy az energiájukat és idejüket a jó dolgokra összpontosítják, ami segítséget nyújt abban, hogy a lehető legjobbat hozzák ki egy adott helyzetből" – mondta Joffrey Suprina, az Argosy Egyetem viselkedéskutató központjának dékánja.

2. Gyakorlati tudatosság

A különbség a pozitív és negatív gondolkozású emberek közt az, hogy előbbiek tudatosan észlelik és kezelik a negatív gondolataikat. Suprina szerint a negatív gondolatok olyanok, mint a hangyák: ha egy megjelenik valahol, azonnal jönnek a többiek is. "A legtöbb negatív gondolatunk fel sem tűnik, észre se vesszük azokat. A pozitív gondolkodásúak viszont észlelik az ilyen üzeneteket, és megváltoztatják az irányt" – magyarázza a szakértő.

3. Kerülje az ítélkezést

Ahhoz, hogy optimista gondolatok árasszanak el, alapvető, hogy kerüljük el a "címkézést", engedjük el az előítéleteinket. A társadalmi berendezkedésünkben gyorsan sütjük rá bármire a bélyeget, hogy jó vagy rossz. Ehhez persze ébernek kell lenni, figyelni, mi megy keresztül a fejünkön. Az a feladat, hogy bárki, aki örökösen negatív gondolatokkal küzd, felismerje ezt és megértse, hogy ezek csak gondolatok, nem pedig tények.

4. Gyűjtse a pozitív pillanatokat

Ahhoz, hogy kitágítsa a pozitívumok lehetőségét, fontos, hogy szokásokat alakítson ki, amelyek megerősítik az optimista viselkedésben – és ez a gondolkodásra is kihat. Suprina azt mondja, a pozitív emberek rendre olyan dolgokat tesznek, amelyek még boldogabbá teszik őket. A tanulmányok szerint az olyan cselekvések, mint például a jógázás vagy épp a naplóvezetés, mindig növelik azt a képességet, hogy pozitívak legyenek az érzéseink, az pedig alapvető, hogy töltsünk minél több időt a barátainkkal és a családunkkal. A pozitív érzések aztán pozitív gondolatokat fognak generálni.

5. Beszéljen magáról dicsérően

Nehéz lenne olyan embert találni, akinek nincs legalább egy kritikus gondolata saját magáról, még a pozitív gondolkodók közt is. Ám nem mindegy, hogy ezeket a kritikákat miként kezeljük – magyarázza Suprina. "A pozitív gondolkodók a saját magukkal szembeni negatív kijelentéseket csak úgy tekintik, mint valami homlokra csapást, de ellentétben a negatív gondolkodókkal ők tudatos szintre emelik azt és tesznek ellene. A negatívok viszont maguk ellen fordítják a gondolataikat és újra meg újra ostorozzák magukat."

6. Vegye körül magát pozitív emberekkel

Az elme negativitására a legnagyobb befolyással a mérgező helyzetek hatnak. A kutatások szerint a stressz fertőző "betegség", és minél több pesszimista ember vesz körül bennünket, annál nagyobb a valószínűsége, hogy rossz irányban befolyásolják a gondolatainkat.

Ám ahogy a pesszimizmus, úgy az optimizmus is "fertőz". A pozitív gondolkodású emberek csupa szintén pozitív gondolkodásúakkal veszik körbe magukat, és ez egyre jobban segít, hogy kiviruljon a dolgokhoz való hozzáállásunk – és az életünk szó szerint napfényes lesz! (Huffingtonpost írása alapján)

Ingyenes, anonim HunOpti önismereti tesztünkből te is megtudhatod mennyire látod optimistán a jelened. Kitölthető akár ide kattintva is: HunOpti

Szólj hozzá!

Mennyire tartod magadat tudatos embernek?

Igen. Tudatos vagyok az étkezésben.
Igen. Tudatos vagyok a környezetem védel/mében.
Igen. Tudatos vagyok a gondolataim befogadásában.
Nem tudom. Tudatosság? Az valami úri huncutság?!
Nem. Ahogy esik ugy puffanOK.
korábbi szavazások