Bejelentkezés: email cím: jelszó:

ok

optimista országok

Közép-Afrikai Köztársaság 100%Venezuela 100%Zimbabwe 100%
Argentína 100%Ruanda 97%Kongói Dem. Közt. (Zaire) 96%
Panama 93%Ausztrália 82%Amerikai Virgin-szigetek 77%
Brunei 77%Jordánia 73%Olaszország 67%
Nicaragua 67%Szingapúr 67%Ciprus 63%
Finnország 63%Namíbia 63%Görögország 62%
Írország 61%Maldív-szigetek 60%Egyiptom 60%
Liechtenstein 59%Izrael 54%Svédország 53%

nyitóoldal > hirek > Optimista sajtófigyelés > 4 módszer, amivel megnövelheted képességedet az örömre

4 módszer, amivel megnövelheted képességedet az örömre

2016.08.30.

A testi-lelki jó közérzet olyan cél, amit könnyen elérhetsz, ha teszel érte. Kutatások mutatták ki, hogy háromszor annyi pozitív élményünk van életünk során, mint negatív. Érdekes, nem? Mintha a hangulatunkon, a hétköznapjainkon egyáltalán nem ez látszana! Hiába történnek velünk jó dolgok, nem örülünk nekik úgy, ahogyan kéne. Sőt, mi az oka, hogy az örömre okunknak kell legyen, de a rosszkedv természetes? Miért kérdezzük meg egymástól, ha valaki nagyon mosolygós, hogy minek örülsz? Miért ne lehetne csak úgy jó kedve?

Viszont ha rossz történik, abból már a legkisebb dózis is elég, hogy kókadozzunk. Elég egy kis gorombaság valakitől vagy egy negatív hír. A kutatók kiderítették, hogy az agyunk nagyobb jelentőséget ad a rossz híreknek, mint a jóknak, és sajnos jobban is emlékszünk a rosszra. Ráadásul idővel a jó élmények is megkopnak: a hozzászokás miatt nem adnak már olyan örömet, mint kezdetben. Mindez akadályoz minket abban, hogy megéljük mindazt az örömet, amit okunk lenne megélni. A mai posztban arról lesz szó, ennek ellenére hogyan segítheted magadat hozzá azokhoz a napi örömfalatokhoz, amik elengedhetetlenek a testi-lelki egészségedhez. Mik a legfontosabb dolgok?

1. Ne félj megosztani másokkal a jó élményeket!

Charlotte Bronte egyszer azt írta: "Azt a boldogságot, amit nem osztunk meg másokkal, aligha lehet boldogságnak nevezni. Nincsen íze." Miért tűnik mégis a gyerekeknek úgy, hogy a felnőttek mind komolyak és gondterheltek? Miért mondja némelyik gyerek, hogy ő soha nem akar felnőtt lenni? Mi az oka, hogy a panaszkodás, a motiválatlanság, a negativitás "felnőttesebb"? Miért érezzük realisztikusabbnak a viselkedésünket, ha már nincs bennünk meg az a lelkesedés és jókedv, ami csak gyerekeket és nagyon fiatalokat jellemez?

Talán még lelkifurdalásod is van, amikor jó a hangulatod, mert körülötted másoknak, talán épp közeli barátoknak nehézségeik vannak. És ha jó történik veled, akkor is csak visszafogottan beszélsz róla, mert nem akarsz dicsekvőnek tűnni. Pedig a Nathaniel Lambert tanulmánya szerint ha beszélünk a jó élményeinkről, az fokozza az elégedettségérzésünket és pozitív energiával tölt fel.

2. Vedd számba, mi mindenért lehetsz hálás!

Rengeteg tanulmány született róla, hogy mennyire segít pozitívnak maradni, ha minden nap listát írsz azokról a dolgokról, amikért hálás lehetsz. Ne hidd el, hogy az életed kész katasztrófa! Ha elkezdesz rajta gondolkodni, egész biztosan kiderül, hogy ilyen jó dolog is történt aznap meg olyan is, csak nem arra koncentráltál, hanem a rosszra. Ne félj a hála érzésétől, a hála nem megaláz, hanem összekapcsol az emberekkel, és növeli az optimizmusodat! Kimutatták, hogy több jót teszünk másokkal, amikor hálásak vagyunk, és boldogabbnak érezzük magunkat, sőt, még a testi egészségünk is jobb.

3. Foglald szavakba és mondd is ki!

Lambert kutatása annyival ment tovább a többinél, hogy ő még arra is rájött: nem elég érezni a hálát és leírni, hogy mi mindenért lehetsz hálás, hanem mondd is ki, halld a saját hangodon! Kísérletében a résztvevőknek le kellett írniuk egy pozitív élményt és egy semleges dolgot (tényt, információt) egy papírra, aztán megosztani a partnerükkel. Volt, aki a poztív élményt osztotta meg, más a semlegeset, és volt, aki azt az utasítást kapta, hogy ne beszéljen egyikről sem. Kiderült, hogy akik a pozitív élményt osztották meg, sokkal jobb hangulatba kerültek, mint a többiek.

Azok, akik megosztják a jó élményeiket a hozzájuk közel állókkal, elégedettebbek az életükkel, mint akik nem. Ha egy élményedet meséled, miért a negatív aspektusaira kéne koncentrálni? Miért azt hangsúlyozod, és nem a jót? Ha erről le tudsz szokni, akkor sokkal jobb napod lesz aznap, amikor elmesélsz valamit. Ha még lelkesedés is van benned, akkor ráadásul a másikat is inspirálod és feltöltöd energiával.

4. Az sem mindegy, kinek mondod!

Te is ismersz biztos olyan embereket, akik nem bátorítanak, amikor a terveidről beszélsz, és ha egy jó élményt mondasz el, irigyek. Olyan is van, aki próbálja a rosszat keresni benne, vagy kritizál. Az ilyenek teljesen leszívják az energiádat, és ahelyett, hogy mindketten feltöltődnétek, kedvetlennek és üresnek érzed magad. Mennyire más az, amikor építő, bátorító, lelkes és pozitív megjegyzésekkel kíséri a másik, amit mondasz! Ilyenkor boldogabbnak érzed magad, több szeretetet érzel magadban, és jobban értékeled a másik embert is. Ezért válogasd meg, kik azok, akik megérdemlik, hogy az élményeidet vagy terveidet elmeséld nekik! Velük viszont rendszeresen oszd meg, ha valami jó történik!

Még valami! Tenni azért, hogy boldogabbnak érezd magadat, nem önzés! Nemcsak neked jó, hanem a szűkebb és tágabb környezetednek is előnye származik belőle. Nyugodtan biztass másokat is arra, hogy osszák meg az örömüket veled és a barátaikkal! Ezzel nemcsak nekik segítesz, hogy boldogabbak legyenek, hanem azoknak is, akik kapcsolatban állnak velük.

Forrás: onmagad.blog.hu

Ingyenes, anonim HunOpti önismereti tesztünkből te is megtudhatod mennyire látod optimistán a jelened. Kitölthető akár ide kattintva is: HunOpti

Szólj hozzá!

klári, 2017.02.15. 12:39:57
Nagyon jó,! köszönöm !
Ari Magyari, 2016.12.11. 12:32:27
Köszönöm aki ezt a sorokat olvassa biztos sokat segít a meg oldáson
tamara, 2016.11.26. 7:56:20
jo
Amália veres, 2016.11.22. 13:10:34
Hatalmas
jozsi , 2016.10.24. 11:22:45
nagyon  jó
Németh Magdolna, 2016.09.24. 17:43:09
Köszönöm, ez biztosan sok embernek segít.
Böszörményi Judit, 2016.08.30. 9:23:29
Az is nagyon izgalmas (öröm), ha egyszer-egyszer előtűnik, hogy olyanok is időnként képesek más örömével együtt-érezni, akik ritkán mernek reménykedni, hogy velük is történhet jó...
Rózsahegyi Márk, 2016.08.30. 8:03:47
Ha fejlesztenéd, hogy is kell kimondani (gyakorolni) a hálát, akkor javaslom, olvasd el a Richard Hanson: Sírjak vagy nevessek című könyvét, és ha már tudod, akkor javaslom, mélyítsd a tudatosságodat egy remek öngyakorlatra tanító könyv a Gyógyító kód elolvasásával. Jó gyakorlást kívánok. A könyvek az Optimista Könyvtár állományában is megtalálhatóak.

Mit vársz a 2017-es évtől?

Nem várok semmit; lesz ami lesz.
Szerintem remek év lesz.
Megnősülök, férjhez megyek.
Külföldre költözöm.
Passz, nem vagyok jós, de megyek és megkérdem.
korábbi szavazások