Bejelentkezés: email cím: jelszó:

ok

optimista országok

Seychelle-szigetek 100%Thaiföld 100%Közép-Afrikai Köztársaság 100%
Zimbabwe 100%Argentína 100%Venezuela 100%
Ruanda 97%Kongói Dem. Közt. (Zaire) 96%Panama 93%
Amerikai Virgin-szigetek 77%Brunei 77%Ausztrália 74%
Jordánia 73%Szingapúr 67%Nicaragua 67%
Olaszország 64%Ciprus 63%Namíbia 63%
Görögország 62%Finnország 62%Írország 61%
Izrael 61%Maldív-szigetek 60%Egyiptom 60%

nyitóoldal > hirek > Optimista sajtófigyelés > 3 egyperces gyakorlat stressz ellen

3 egyperces gyakorlat stressz ellen

2014.10.31.

Nem muszáj a Bahamákra utaznia ahhoz, hogy kikapcsolódj. Tuti lazító technikák egy percben. Ha túl nagy a hajtás a munkahelyen, ha felbosszantott a főnököd, vagy egyszerűen csak egy kis nyugalomra szeretnél lelni, akkor dőlj hátra, és válassz egy trükköt. A visszaszámlálós módszer - Egyperces napló - Frissítő légzőgyakorlat

A visszaszámlálós módszer

Így kell csinálni: Szegezd tekintetedet a plafonra, és számolj vissza lassan 60-tól 1-ig.

Előnyei: a paraszimpatikus idegrendszer működésbe lép, ha fölfelé nézel, azáltal csökken a vérnyomásod, a pulzusod is lelassul.
Ha mindeközben még visszafelé is számolsz, azzal segítesz az elmédnek kicsit kikapcsolni és legalább 60 másodpercig egyetlen dologra fókuszálni. A stresszt ugyanis gyakran az okozza, hogy megoszlik a figyelem egyszerre több dolog között.

Egyperces napló

Így kell csinálni: Vezess naplót – egyperces bejegyzésekkel -, majd tedd félre másnapig.

Előnyei: a rövid naplóírásnak két előnye is van: egyrészt meg tudod fogalmazni egyetlen mondatban, mi az, ami gondot okoz, és mit érzel evvel kapcsolatban, másrészt nem lesz időd a megoldáson agyalni (az egy percbe ez egyszerűen nem fér bele). Másnap vagy a munkaidő végeztével aztán előveheted a naplót, és elolvashatod – feltéve, ha a probléma még aktuális.

Meg fogsz lepődni, milyen kevés az a probléma, ami még másnap is fejfájást okoz. Hiába, tényleg igaz a mondás: az idő minden sebet begyógyít...

Frissítő légzőgyakorlat

Így kell csinálni: Lélegezz mélyeket! Vegyél 10 mély lélegzetet az orrodon át, majd fújd ki lassan a szádon át.

Előnyei: a mély lélegzet oxigéndús vért szállít az agyba: ezáltal felfrissülsz. Ám nyugtat is, és csökkenti a vérnyomást. Segíti ezenkívül a koncentrációt, ugyanis a váltott légzés koncentrációt igényel.

Forrás: nlcafe.hu

Ingyenes, anonim HunOpti önismereti tesztünkből te is megtudhatod mennyire látod optimistán a jelened. Kitölthető akár ide kattintva is: HunOpti

Szólj hozzá!

Maros Péterné, 2014.11.25. 9:59:26
tetszik. elvégeztem a gyakorlatokat. Jónak tartom.
csere lászló zoltán, 2014.11.12. 12:44:08
Nekem tetszik :)

TE mit várnál el egy optimista partner,- barát társkereső oldaltól?

Hogy lehessen benne üzleti partnereket is keresni.
Nem várok el semmit, mert boldog párkapcsolatban élek.
Legyen videos bemutatkozási lehetőség.
Ingyenes legyen.
Csak társkereső nem érdekel, de barát, ismerkedős kvázi közösségi oldal, az igen.
korábbi szavazások