Bejelentkezés: email cím: jelszó:

ok

optimista országok

Közép-Afrikai Köztársaság 100%Venezuela 100%Argentína 100%
Thaiföld 100%Zimbabwe 100%Ruanda 97%
Kongói Dem. Közt. (Zaire) 96%Panama 93%Brunei 77%
Amerikai Virgin-szigetek 77%Ausztrália 74%Jordánia 73%
Szingapúr 67%Nicaragua 67%Olaszország 64%
Ciprus 63%Namíbia 63%Finnország 62%
Görögország 62%Írország 61%Izrael 61%
Azerbajdzsán 60%Egyiptom 60%Maldív-szigetek 60%

nyitóoldal > hirek > Optimista sajtófigyelés > 3 egyperces gyakorlat stressz ellen

3 egyperces gyakorlat stressz ellen

2014.10.31.

Nem muszáj a Bahamákra utaznia ahhoz, hogy kikapcsolódj. Tuti lazító technikák egy percben. Ha túl nagy a hajtás a munkahelyen, ha felbosszantott a főnököd, vagy egyszerűen csak egy kis nyugalomra szeretnél lelni, akkor dőlj hátra, és válassz egy trükköt. A visszaszámlálós módszer - Egyperces napló - Frissítő légzőgyakorlat

A visszaszámlálós módszer

Így kell csinálni: Szegezd tekintetedet a plafonra, és számolj vissza lassan 60-tól 1-ig.

Előnyei: a paraszimpatikus idegrendszer működésbe lép, ha fölfelé nézel, azáltal csökken a vérnyomásod, a pulzusod is lelassul.
Ha mindeközben még visszafelé is számolsz, azzal segítesz az elmédnek kicsit kikapcsolni és legalább 60 másodpercig egyetlen dologra fókuszálni. A stresszt ugyanis gyakran az okozza, hogy megoszlik a figyelem egyszerre több dolog között.

Egyperces napló

Így kell csinálni: Vezess naplót – egyperces bejegyzésekkel -, majd tedd félre másnapig.

Előnyei: a rövid naplóírásnak két előnye is van: egyrészt meg tudod fogalmazni egyetlen mondatban, mi az, ami gondot okoz, és mit érzel evvel kapcsolatban, másrészt nem lesz időd a megoldáson agyalni (az egy percbe ez egyszerűen nem fér bele). Másnap vagy a munkaidő végeztével aztán előveheted a naplót, és elolvashatod – feltéve, ha a probléma még aktuális.

Meg fogsz lepődni, milyen kevés az a probléma, ami még másnap is fejfájást okoz. Hiába, tényleg igaz a mondás: az idő minden sebet begyógyít...

Frissítő légzőgyakorlat

Így kell csinálni: Lélegezz mélyeket! Vegyél 10 mély lélegzetet az orrodon át, majd fújd ki lassan a szádon át.

Előnyei: a mély lélegzet oxigéndús vért szállít az agyba: ezáltal felfrissülsz. Ám nyugtat is, és csökkenti a vérnyomást. Segíti ezenkívül a koncentrációt, ugyanis a váltott légzés koncentrációt igényel.

Forrás: nlcafe.hu

Ingyenes, anonim HunOpti önismereti tesztünkből te is megtudhatod mennyire látod optimistán a jelened. Kitölthető akár ide kattintva is: HunOpti

Szólj hozzá!

Maros Péterné, 2014.11.25. 9:59:26
tetszik. elvégeztem a gyakorlatokat. Jónak tartom.
csere lászló zoltán, 2014.11.12. 12:44:08
Nekem tetszik :)

Mennyire tartod magadat tudatos embernek?

Igen. Tudatos vagyok az étkezésben.
Igen. Tudatos vagyok a környezetem védel/mében.
Igen. Tudatos vagyok a gondolataim befogadásában.
Nem tudom. Tudatosság? Az valami úri huncutság?!
Nem. Ahogy esik ugy puffanOK.
korábbi szavazások